ارائه دادخواست ضرر و زیان ناشی از جرم به منظور محکومیت خوانده و الزام وی به پرداخت ضرر و زیان است

11:02 - 20 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۴۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ارائه دادخواست ضرر و زیان ناشی از جرم به منظور محکومیت خوانده و الزام وی به پرداخت ضرر و زیان مذکور است و در صورتی که خوانده قبل از محکومیت، ضرر و زیان ناشی از جرم را پرداخت کرده باشد، ارائه دادخواست موضوعاً منتفی است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با توجه به ماده (۵۷۵) قانون آیین دادرسی کیفری نیرو‌های مسلح که اعلام می‌دارد یگان مکلف است تمام ادله و مدارک خود را برای اخذ ضرر و زیان مادی به نیرو‌های مسلح به مرجع تعقیب تسلیم کند و تا قبل از اعلام ختم دادرسی نیز دادخواست ضرر و زیان خود را تسلیم کند و در ماده (۵۷۷) نیز تخلف از مقررات ماده (۵۷۵) را نیز موجب انفصال از شغل از سه ماه تا یک سال تعیین کرده است؛ آیا برابر تکلیف مواد فوق یگان‌ها می‌توانند مانند رویه‌های گذشته چنانچه خود متهم حاضر به پرداخت خسارت باشد خسارت را از وی اخذ کنند.

آیا می‎توانند بدون رعایت مقررات ماده (۵۷۵) پس از تعیین خسارت از سوی یگان، متهم را مجبور به پرداخت خسارت کنند و یا خسارت وارد شده را تقسیط کنند. چنانچه این عمل انجام شود برخلاف مقررات ماده (۵۷۵) نیست؟

ارائه دادخواست ضرر و زیان ناشی از جرم به منظور محکومیت خوانده و الزام وی به پرداخت ضرر و زیان مذکور است و در صورتی که قبل از محکومیت، ضرر و زیان ناشی از جرم را پرداخت کرده باشد، ارائه دادخواست موضوعاً منتفی است؛ لکن هرگونه توافق قبلی درخصوص نحوه تقسیط در حدود مقررات قانونی مربوط میسر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *