کتاب معرکه عشق و خون، شامل داستان‌هایی در مورد انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم است

10:20 - 21 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۲۸۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نویسنده کتاب «معرکه عشق و خون» گفت: ۹ داستان کتاب به ادبیات مقاومت و پایداری اشاره می‌کنند. اکثر این داستان‌ها مربوط به دفاع مقدس هستند. همچنین دو داستان از این کتاب مربوط به انقلاب اسلامی است و یک داستان نیز در رابطه با مدافعان حرم به نگارش درآمده است.
مریم بصیری نویسنده کتاب «معرکه عشق و خون» در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره نقاط عطفی که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است، گفت: کتاب «معرکه عشق و خون» از یک سری مجموعه داستان‌ تشکیل شده است. ۹ داستان کتاب به ادبیات مقاومت و پایداری اشاره می‌کنند. اکثر این داستان‌ها مربوط به دفاع مقدس هستند. همچنین دو داستان از این کتاب مربوط به انقلاب اسلامی است و یک داستان نیز در رابطه با مدافعان حرم به نگارش درآمده است. این داستان‌ها شامل خود شهدا، جانبازان و خانواده‌های آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به داستان‌هایی که در این کتاب آمده است، مطرح کرد: داستان‌های کتاب به نوعی مقاومت، پایداری و ایثار قهرمانان خود را به نمایش می‌گذارند. به عنوان نمونه یکی از داستان‌ها به یک خانم جانباز اشاره می‌کند. این خانم با مشکلاتی مواجه است؛ اما از خود مقاومت نشان می‌دهد. این جانباز علی‌رغم بیماری و نگاه‌های سنگین برخی از اطرافیان به پایداری خود ادامه می‌دهد.
 
کتاب «معرکه عشق و خون» شامل داستان‌هایی در مورد انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم است
 
نویسنده کتاب «معرکه عشق و خون» با تاکید بر ادبیات به کار رفته در این کتاب اشاره کرد: علاوه بر اینکه داستان‌های کتاب به ادبیات مقاومت اشاره می‌کند، شخصیت‌های کتاب نیز در زندگی شخصی، اجتماعی و خانوادگی خود این ادبیات را تجربه و با چالش‌های موجود مقابله می‌کنند.

بصیری با توجه به پایداری شخصیت‌های داستان تاکید کرد: برخی از داستان‌های کتاب مربوط به سال‌های نخست بعد از انقلاب اسلامی هستند؛ اما برخی دیگر مربوط به عصر حاضر است. شخصیت‌هایی که آن زمان در جنگ حضور داشتند و شخصیت‌های دیگری که در حال حاضر در دفاع از ارزش‌های خود تلاش می‌کنند. در حقیقت داستان‌های کتاب به شخصیت‌هایی پرداخته است که با فضای ارزش‌های پایداری و مقاومت زندگی می‌کنند.
 
کتاب «معرکه عشق و خون» شامل داستان‌هایی در مورد انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم است
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *