محدودیت زمانی زائران برای عبور از 3 مرز خسروی، تمرچین و باشماق / ارز اربعین در 21 بانک عرضه می‌شود

9:50 - 15 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۲۷۵۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
آخرین خبرها از زائران اربعین حسینی (ع) را در این خبر بخوانید.

خبرگزاری میزان - رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در قرارگاه اربعین توافق کردیم و خدمت همکاران اعلام کردیم کنسلی جریمه‌ای متوجه مسافرین یا زوار محترم نخواهد شد و قطعاً بدون جریمه پولشان را پرداخت کنند.

تسهیلات و خدمات گمرک به زائران استفاده کننده از مسیر ایران

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران گفت: گمرک در بخشنامه هایی به گمرکات استان ها و شهرستان ها که امکان خروج موقت مواکب را دارند، اعلام کرد، برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام در مرزهای خروجی، تمامی تشریفات گمرکی مربوطه از جمله خروج موقت سواری و کامیون های حامل وسایل مربوط به مواکب و اظهار صادرات کالاهای مصرفی را در خود گمرکات مراکز استان ها انجام دهند و در مرزهای خروجی تنها کنترل و نظارت نهایی و خروج انجام شود.

شامانی ادامه داد: در خصوص اتباع دیگر کشورها که برای پیاده روی اربعین از مسیر ایران استفاده می کنند هم همچون سنوات قبل گمرک امکانات و تسهیلات لازم را به آنها ارائه می دهد.

۱۶ بانک دیگر هم مکلف به عرضه ارز اربعین شدند

مصطفی قمری‌وفا سخنگوی بانک مرکزی در توییتی نوشت: بانک مرکزی برای تسهیل شرایط عزیمت هموطنان به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، علاوه بر ۵ بانک عامل قبلی، تمامی شعب ارزی ۱۶ بانک دیگر را هم با اولویت تهران و کلان‌شهرها مکلف کرد تا ارز اربعین را با نرخ توافقی به زائران عرضه کنند.

اسکان بیش از ۴ هزار زائر اربعین از سوی هلال‌احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات مربوط به اسکان برای بیش از 4 هزار زائر اربعین حسینی در مرزهای خروجی کشور خبر داد و گفت: در ایام اربعین 1049 مرکز جمعیت هلال احمر در داخل کشور و ۵۶ مرکز نیز در خاک عراق فعالیت می‌کنند.

ولیپور ادامه داد: ۵۷۴ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر نیز در جاده‌های کشور نیز برای خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی آماده‌اند.

محدودیت زمانی زائران برای عبور از 3 مرز خسروی، تمرچین و باشماق

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: ورود به مرز عراق از مرز خسروی، تمرچین و باشماق از 6 صبح تا 6 بعد از ظهر است که زائرین بایستی به این موضوع توجه کنند.

هشدار بانک مرکزی به صرافی های متخلف در ارائه خدمات ارز اربعین

بانک مرکزی اعلام کرد: هرگونه امتناع از ارائه خدمات ارز اربعین و در اولویت قرار دادن سایر خدمات توسط صرافی ها در ایام عزیمت زوار حسینی به عتبات عالیات و همچنین مشروط کردن ارائه این خدمات به شروطی خارج از موارد ابلاغی این بانک، با شدیدترین برخوردهای نظارتی از جمله جلوگیری از فعالیت صرافی و سلب صلاحیت مدیران متخلف مواجه خواهد شد.

مردم برای سفرهای شخصی به پایانه‌های مسافربری مراجعه نکنند

رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: همه ارگان‌ها باید به وزارت راه و شهرسازی کمک کنند و از مردم تقاضا می‌شود تا در طول زمان برگزاری مراسم اربعین برای سفرهای شخصی خود به پایانه‌ها مراجعه نکنند و آن را به بعد از این ایام موکول کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کربلا اربعین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *