ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات سی ساله ورزشگاه نقش جهان/ مهلت ۱۵ روزه مدعی‎العموم به مدیریت مجموعه باغ پرندگان شهرصنعتی البرز/ اعلام نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها در آینده نزدیک

13:09 - 17 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۲۹۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مهلت ۱۵ روزه مدعی‎العموم به مدیریت مجموعه باغ پرندگان شهرصنعتی البرز، ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات سی ساله ورزشگاه نقش جهان، اعلام نتایج نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها در آینده نزدیک و... از مهمترین اخبار حقوقی و قضایی که امروز بر روی خروجی خبرگزاری میزان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از مهمترین اخبار حقوقی و قضایی که امروز بر روی خروجی قرار گرفت می توان به مهلت ۱۵ روزه مدعی‎العموم به مدیریت مجموعه باغ پرندگان شهرصنعتی البرز، ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات سی ساله ورزشگاه نقش جهان، اعلام نتایج نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها در آینده نزدیک و... اشاره کرد.

مهلت ۱۵ روزه مدعی‎العموم به مدیریت مجموعه باغ پرندگان شهرصنعتی البرز

در پی درج گزارشاتی مبنی بر وضعیت نامناسب باغ پرندگان شهرصنعتی البرز در رسانه‌ها و کانال‌های اطلاع رسانی، محمودخانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز به همراه مدیرعامل شرکت شهرصنعتی البرز و نماینده اداره محیط زیست از باغ پرندگان بازدید کرد.

دادستان شهرستان البرز در این بازدید ضمن بررسی وضعیت باغ پرندگان از نظر محیطی و رسیدگی به حیوانات و پرندگان و نیز بررسی موضوعات مطروحه در خصوص باغ پرندگان دستورات لازم را جهت وضعیت سلامت محیطی باغ پرندگان به اداره محیط زیست و نیز بررسی سلامت پرندگان و حیوانات آن مجموعه خطاب به اداره دامپزشکی صادر و اعلام کرد در صورت عدم رفع مشکلات و نظافت محیطی، از فعالیت باغ پرندگان جلوگیری شده و دستور پلمپ آن صادر خواهد شد.

شایان ذکر است، طبق گفته دادستان شهرستان البرز در صورت عدم حل مشکلات و تداوم وضعیت موجود، ظرف دو هفته دیگر از فعالیت باغ پرندگان جلوگیری خواهد شد.

کشورهای مدعی حقوق بشر از ترس قطع شدن بودجه در قبال عربستان سکوت کرده‌اند/ سکوت سازمانهای بین المللی درباره جنگ یمن/ آمریکا اجازه نمی‌دهد حتی گندم به مردم یمن برسد

عضو شورای جنبش مستقبل عدالت یمن با انتقاد از سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در قبال تجاوزات عربستان سعودی به کشور یمن گفت: امروز به خاطر اینکه بودجه سازمان‌های بین المللی توسط کشور‌هایی مثل عربستان تامین می‌شود و مبادا این بودجه قطع شود در مقابل جنایات عربستان سعودی سکوت پیشه کرده‌ و هیچ حرف نمی‌زنند. مشروح این مصاحبه را اینجا بخوانید.

ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات سی ساله ورزشگاه نقش جهان/ رفع تصرف از ۳۰۰ هکتار اراضی میلیاردی/ جلوگیری از تشکیل چند هزار پرونده در دادگستری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، گفت: ۱۵ نفر از نمایندگان مردم اصفهان طی نامه‌ای خطاب به آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه از عملکرد دادگستری شهرستان برخوار و مرکز استان در راستای پیگیری، رفع تصرف و قطع ایادی متجاوزان و اراضی دولتی واقع در ورزشگاه نقش جهان اصفهان تشکر کردند.

احمد خسروی وفا با اشاره به اینکه اراضی رفع تصرف شده بالغ بر ۳۰۰ هکتار بوده و میلیارد‌ها تومان ارزش داشته است، تصریح کرد: درراستای احقاق حق دولت کارگروه ویژه‌ای مسائل و معضلات حقوقی ورزشگاه بزرگ اصفهان را پیگیری نموده و از تشکیل چند هزار پرونده در دادگستری استان جلوگیری شده است.

رئیس شورای قضایی استان اصفهان افزود: حل مشکل ورزشگاه نقش جهان مشکلات سی ساله دولت و مردم را حل و فصل و از تضییع حقوق بیت المال جلوگیری کرده است.

 

نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها در آینده نزدیک اعلام می‌شود

صبح امروز مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات قرآنی ویژه همکاران و خانواده‌های حوزه‌های ستادی قوه قضائیه برگزار شد؛ رییس دیوان عدالت اداری در حاشیه این مراسم در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها گفت: نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها تا مدتی دیگر و در آینده نزدیک اعلام می‌شود. نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها در آینده نزدیک اعلام می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی رییس دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها گفت: نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها تا مدتی دیگر و در آینده نزدیک اعلام می‌شود.


وی هدف از برگزاری مسابقات قرآنی را ترویج فرهنگ قرآنی در مجموعه قوه قضاییه اعلام کرد و تصریح کرد: همه باید در این راستا همکاری کنیم تا این اقدامی که معاونت فرهنگی قوه قضاییه با جدیت دنبال می‌کند به خوبی برگزار شود.

گفتنی است، ششمین دوره مسابقات قرآنی حوزه‌های ستادی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه و حافظان و قاریان قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت صبح امروز آغاز و تا عصر امروز ادامه دارد.

شایان ذکر است، رشد شرکت کننده در مسابقات قرآنی امسال افزایش داشته است، به طوری که سال گذشته ۸ هزار نفر و امسال ۱۶ هزار نفر در این مسابقات شرکت داشتند.

قرار است ٢٢۵ شرکت کننده امروز به صورت کتبی و شفاهی در این هماورد معنوی به رقابت بپردازند.

مراکز عرضه سموم کشاورزی در قلعه گنج ساماندهی می‌شوند / پلمب ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز

سجاد افشارمنش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به پلمب ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در قلعه گنج اظهار داشت: موضوع آب و رونق بخش کشاورزی و حل مشکلات و موانع پیش روی کشاورزان باید به اولویت اصلی دولت تبدیل شود.

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت: دستگاه قضائی با قاطعیت با عوامل از بین برنده منابع طبیعی و محیط زیست برابر قانون برخورد خواهد کرد.

دادستان قلعه گنج از اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای همکاری بیش از پیش با ادارات دولتی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اکثر روستا‌ها در اثر کمبود آب خالی از سکنه شدند باید با احیای چشمه‌ها و قنات‌های خشکیده جلوی اینگونه مهاجرت‌ها گرفته شود.

این مقام قضائی بر ساماندهی فروشگاه‌های لوازم کشاورزی تاکید کرد و افزود: در راستای حفظ سلامت مردم، فروشگاه‌های کشاورزی مخصوصا مراکز عرضه سم و کود باید دارای مجوز و مسئول فنی فروش باشند.

دادستان قلعه گنج گفت: در حال حاضر ۴ فروشگاه عرضه سموم کشاورزی برای اخذ مجوز‌های قانونی اقدام نموده‌اند و تذکرات کتبی نیز به ۲ فروشگاه غیرمجاز داده شد است و اگر در مهلت قانونی اقدام به اخذ مجوز ننمایند یقینا این مراکز پلمب و تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی بایستی به سمت صنعتی شدن حرکت کند، گفت: ضرورت دارد در فصل کشاورزی، آموزش‌های لازم در زمینه استفاده بهینه از آب و سموم کشاورزی به کشاورزان و باغداران داده شود.

آثار تخریبی تحریم‌ها را می‌توان با حمایت همه جانبه از کالای ایرانی به حداقل ممکن رساند/ بررسی آخرین وضعیت پرونده‌های اخیر اقتصادی

سومین نشست استانی ستاد مقاومتی در سالجاری با حضور اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی برگزار شد.به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات، سومین نشست استانی ستاد مقاومتی در سالجاری با حضور اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی برگزار شد.


در ابتدای این نشست، رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره اجمالی به نتایج حاصله از بازدید اخیر خود و هیئت همراه از شهرک صنعتی عباس آباد، طی سخنانی اظهار داشت: بدون تردید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور در عرصه‌های مختلف و حمایت همه جانبه از کالای ایرانی، می‌توان به راحتی آثار تخریبی تحریم‌ها را به حداقل ممکن رسانده و یا حتی خنثی کرد.


وی ادامه داد: در نشستی صمیمانه با مدیران واحد‌های صنعتی در شهرک یاد شده، آن‌ها بر ضرورت ادامه فعالیت تاکید داشتند لیکن مشکلاتی را نیز مطرح کرده که در جای خود قابل تامل بود که مقرر شد در حد مقدورات قانونی و با جدیت کامل، در جهت رفع مشکلات مطروحه تلاش گردد و بحمداله این امر آغاز شده و با معرفی نماینده حقوقی از سوی مدیران مراتب با سرعت بیشتری ادامه خواهد داشت.


اسماعیلی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در این نشست مطرح شد، عدم حمایت لازم و بعضاً اشکال تراشی‌های بی مورد از ناحیه مسئولان ذیربط بود که در این خصوص نیز مقرر شد تا با استفاده از ظرفیت بالای شورای قضائی استان و سایر اختیارات قانونی در راستای رفع پاره‌ای از این مشکلات اقدامات مقتضی معمول گردد و به همین جهت، بازدید از واحد‌های صنعتی به طور منظم و زمان بندی شده ادامه خواهد یافت.


قابل ذکر است که در این جلسه، آخرین وضعیت پرونده‌های مهم اقتصادی متشکله پیرامون سکه، ارز، خودرو و تلفن همراه و... مورد بررسی قرار گرفت و سپس تصمیماتی نیز اتخاذ گردید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *