اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان صومعه سرا افتتاح شد

16:13 - 16 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۲۶۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان در مراسم افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیکی صومعه سرا گفت: مردم از این پس بدون مراجعه به محاکم قضایی می‌توانند دادخواست قضایی خود را در این دفاتر تنظیم کرده و تقدیم نمایند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، اولین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی شهرستان صومعه سرا با حضور مجید الهیان معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان، رئیس دادگستری و جمعی از مسئولان دولتی و انتظامی این شهرستان افتتاح شد.


مجید الهیان معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان در مراسم افتتاح این دفتر با بیان اینکه مردم از این پس بدون مراجعه به محاکم قضایی می‌توانند دادخواست قضایی خود را در این دفاتر تنظیم کرده و تقدیم نمایند تصریح کرد: صومعه سرا هشتمین شهرستان در استان گیلان است که دفتر خدمات الکترونیک قضایی در آن بازگشایی می‌شود.


وی تسهیل امور قضایی و تکریم مراجعین را از اهداف تاسیس این دفاتر عنوان نمود و افزود: عدم نیاز به حضور در محاکم قضایی در ثبت دادخواست و ارجاع الکترونیکی پرونده به شعب قضایی از دیگر مزایای این دفاتر می‌باشد.


الهیان درادامه با اشاره به سامانه ابلاغ الکترونیک قوه قضائیه اظهار داشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی وظیفه ثبت نام شهروندان در سامانه ابلاغ الکترونیک را نیز برعهده دارند و مردم عزیز از طریق این سامانه به طور غیرحضوری ابلاغیه‌ها را دریافت کرده و در جریان روند رسیدگی پرونده قضایی خود قرار می‌گیرند.


وی همچنین خاطر نشان کرد: پرداخت هزینه دادرسی و سایر هزینه‌های مربوط به پرونده نیز در این دفاتر صورت می‌گیرد.


شایان ذکر است این دفتر با سرمایه بخش خصوصی در نشانی صومعه سرا، خیابان برشنورد، ساختمان مشهور، طبقه دوم شروع به کار کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *