رتبه نخست ایجاد اشتغال کشوردر سال ۱۴۰۱ به استان ایلام اختصاص دارد

17:31 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۳۳۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
استاندار ایلام گفت: براساس سامانه رصد وزارت کار، ایلام در سال ۱۴۰۱ تاکنون رتبه نخست ایجاد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری میزان - به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، عمران علی‌محمدی با همراهی اعضاء شورای قضایی استان با حسن بهرام نیا استاندار ایلام دیدار کردند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را به استاندار ایلام و کلیه کارکنان خدوم دولت جمهوری اسلامی ایران در استان تبریک گفت.

علی‌محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: سه موضوع امنیت، عدالت و رفاه نیاز اصلی مردم است که دولت کار و کرامت با تمام توان برای این سه مهم تلاش می کند و روز به روز در حال رشد، پیشرفت و تعالی است و این اقدامات و پیشرفت ها موجب یاس و ناامیدی دشمن شده است.

وی افزود: همه تلاش های دستگاه قضایی و مجموعه دولت و سایر مجموعه ها برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است و برای نیل به این اهداف که همان خدمت به مردم است، دستگاه قضایی در کنار دستگاه اجرایی است.

رئیس دادگستری استان ایلام با بیان این که ضرورت تعامل و همراهی همه قوا و ارکان حاکمیت در شرایط فعلی دو چندان است متذکر شد: در قوه قضاییه، حفظ و تداوم تعامل با سایر قوا مورد تاکید رئیس قوه قضاییه بوده که با توجه به ماموریت های مشترک با دولت و شرایط و وضعیت اقتصادی کشور این تعامل اهمیت بیشتری دارد.

علی محمدی با اشاره به تعامل و همدلی موجود بین دستگاه قضایی و اجرایی استان گفت: این تعامل در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی وجود دارد و ضمن کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، موجب شفافیت در امور و رفع موانع و بسترهای فسادزا و در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز منجر به رفع موانع و رونق تولید شده است.

وی افزود: تعامل دستگاه های مختلف با یکدیگر موجب رفع مشکلات موجود و انجام هرچه بهتر ماموریت های دستگاه ها و در نتیجه باعث جلب رضایت و اعتماد مردم خواهد شد.

در ادامه بهرام نیا استاندار ایلام نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: این هفته یادآور دولت مکتبی، پرکار، کم ادعا، مردم محور و مردم سالار است.

وی گفت: این هفته تجلی گر همه خوبی هاست که باید در قاموس کارگزاران دولت باشد و امروزه شرایط کشور با گذشته قابل مقایسه نیست چراکه مردم دارای عزت و اقتدار بیشتری هستند.

استاندار ایلام ادامه داد: مردم ایران با اقتدار تمام چهار دهه در مقابل تحریم های ناجوانمردانه دشمن ایستادگی کردند و نشان دادند که هیچگاه در مقابل استکبار شکست را نمی پذیرند.

بهرام نیا با اشاره به دوران طاغوت و رژیم شاهنشاهی گفت: در آن دوران ۶۰ هزار مستشار نظامی در کشور بودند که کشور را به محل عیش و نوش خود تبدیل کرده بودند.

وی اضافه کرد: امروز ولایت فقیه برای کشور موجب عزت و افتخار است و با این رهبری فقیه روز به روز درحال پیشرفت هستیم.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش های دستگاه قضایی در استان، گفت: از زحمات مدیران این حوزه تشکر و قدردانی می کنم که با تلاش شبانه روزی در راستای رضایتمندی مردم تلاش می کنند.

وی نتیجه هارمونی اتحاد و انسجام، هم صدایی مدیران دستگاه های اجرایی استان را خدمت صادقانه به مردم عنوان کرد و گفت: امیدواریم همه قدردان این موهبت الهی باشیم چراکه عاقبت بخیری ما در سایه خدمت صادقانه به مردم است.

استاندار ایلام با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که در تمامی امور برای مردم تسهیل گر باشیم، افزود: دستگاه ها قضا در راستای عدالت اجتماعی و تسهیل امور مردم بهترین عملکرد را داشته است که جای قدردانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیقات استان در دو بخش ایجاد اشتغال و کاهش نرخ تورم، گفت: تورم استان پس از سالها در تاریخ استان که رتبه نخست کشور را داشت و نگین کشور از نظر تورم بود با ورود دستگاه ها اجرایی، تعزیرات، بازرسی، دستگاه های نظارتی مانند جهاد، صمت و بسیج اصناف سه رتبه تنزل یافت که با راه اندازی میدان میوه و تره شهر ایلام شاهد کاهش بیشتر نرخ تورم در استان خواهیم بود.

استاندار ایلام گفت: براساس سامانه رصد وزارت کار، ایلام در سال ۱۴۰۱ تاکنون رتبه نخست ایجاد اشتغال کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: همچنین استان ایلام در سال ۱۴۰۱ از نظر جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه سوم کشور را کسب کرد که این توفیقات نتیجه هم صدایی، همکاری همه دستگاه ها بویژه دستگاه قضایی در استان است که خروجی آن به نفع مردم است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *