سرقت نظام‌مند اموال و دارایی‌های فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی

8:33 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۰۱۸۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی از زمان اشغال اراضی فلسطین، همواره اموال، دارایی و زمین‌های فلسطینیان را سرقت و مصادره می‎‌کند.

خبرگزاری میزان - ماه گذشته و همزمان با سفر «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی، یک مرکز حقوقی گزارشی منتشر کرد که در آن جزئیات مربوط به مالکیت فلسطینیان بر زمین‌های تعیین شده برای سفارت برنامه‌ریزی شده واشنگتن پیش از سرقت آنها توسط رژیم صهیونیستی منتشر شد.

به گزارش «الجزیره»، بر اساس اسناد، این زمین‌ها متعلق به فلسطینیان هستند و از طرف آمریکایی خواسته شده تا احداث سفارت را در این زمین‌‎ها لغو کند.

پس از سال 1948، رژیم صهیونیستی سرقت نظام‌مند منازل و املاک فلسطینی‌ها در قدس را قانونی کرد؛ این قانون به رژیم صهیونیستی اجازه داد تا اموال فلسطینیان را تصاحب کند.

در آن زمان، خود آمریکایی‌ها این واقعیت را در پیامی ارسال شده توسط سرکنسول این کشور در قدس اشغالی در دسامبر 1948 دریافتند؛ سرکنسول آمریکا به وزیر خارجه این کشور طی نامه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا امکان بازگشت آوارگان فلسطینی را از بین ببرد.

فلسطینیان از همان آغاز اشغال تاکنون همواره بر حق خود در این زمینه تاکید و برای بازپس گرفتن این زمین‌ها مبارزه کرده‌اند.

فلسطینیان در «شیخ جراح، سلوان»، و دیگر محله‌های قدس شرقی با دستور اخراج به نفع شهرک‌سازی صهیونیست‌ها مواجه هستند، نمی‌توان این بی‌عدالتی محض را نادیده گرفت.

مقامات رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر در موارد متعدد حکم اخراج فلسطینیان را از خانه‌های خود صادر کرده و اقدام به اشغال خانه‌های آنها کرده‌اند.

اخیرا هزار فلسطینی به اجبار از خانه‎‌های خود اخراج شدند؛ اقدامی که با واکنش‌های بسیاری در سطح بین‌المللی مواجه شد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی حکم داد که ارتش این رژیم می‌تواند پس از دو دهه درگیری حقوقی با ساکنان محلی، یک منطقه در کرانه باختری را تصرف کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *