رئیس کل دادگستری استان بوشهر از دادگستری و زندان دشتی بازدید کرد

15:50 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۷۹۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت همراه بطور سرزده از دادگستری و زندان شهرستان دشتی بازدید و با حضور در بخش‌‎های مختلف توصیه‌های لازم را به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد ارائه  کردند.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت همراه بطور سرزده از دادگستری و زندان شهرستان دشتی بازدید و با حضور در شعب از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع و  توصیه‌های لازم را به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد ارائه کردند.

علی جمادی با اشاره به لزوم حرکت در راستای حمایت از شعارسال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، اظهارکرد: حمایت از فعالان اقتصادی و واحد‌های تولیدی را نه تنها به عنوان یک مشروعیت قانونی بلکه به عنوان یک تکلیف دانسته و در تمامی بخش هایی که نیاز به حمایت دارند، اقدام خواهد شد تا با روان سازی مشکلات قضایی در این زمینه علاوه بر افزایش تولید موجب  افزایش اشتغال‌زایی در جامعه نیز شود.

وی ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز توسط سودجویان در برخی از مناطق و شهرستان‌های استان را غیرقانونی دانست و متذکر شد: تغییر کاربری‌های زمین‌های محیط زیست و حتی کشاورزی و منابع طبیعی غیر قابل توجیه است و بشدت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود .

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به لزوم تعیین تکلیف پرونده های معوق، گفت: رسیدگی به پرونده‌های مسن از دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم است که باید در جهت رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها و رفع و کاهش اطاله دادرسی تلاش بیشتری شود تا هیچ گونه پرونده رسوبی باقی نماند .

جمادی درادامه با اشاره به لزوم اجرای سیاست کاهش پرونده های قضایی و ترویج فرهنگ صلح و سازش، افزود: تعامل با مردم و تاکید بر مصالحه در برخی از پرونده‌ها یک امر مهم برای کاهش ورودی پرونده ها به سیستم قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با تاکید بر بازپروری و اصلاح زندانیان بعنوان یکی از سیاست‌های زندان‌ها، افزود: زندان‌ها باید جهت بازپروری زندانیان، اقدامات و طرح‌های مهمی را در بخش‌های مختلف «آموزشی، فرهنگی، مهارت آموزی و اشتغال‌زایی» به کار گیرند.

وی هدف از حضور همکاران قضایی در زندان را پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان و اطلاع از نحوه اجرای محکومیت ها و برنامه های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرایند رسیدگی به درخواست های قضایی و حقوقی زندانیان عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه برخی از مسئولان قضایی، علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف زندان از نزدیک و چهره به چهره در جمع مددجویان اندرزگاه‌ها حضور یافت و به درخواست‌ها، مسایل و مشکلات آنان رسیدگی و دستورات لازم جهت بررسی وضعیت آن‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *