دادستان قزوین: هیچ یک از شرکت‌های فروش خودرو در استان مجوز فعالیت ندارند

16:17 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۷۸۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: تمامی اموال منقول و غیرمنقول این شرکت غیرمجاز که جوابگوی مطالبات شهروندان است، توقیف شده و شهروندان چنانچه در این خصوص شکایتی دارند به پلیس آگاهی استان مراجعه کرده و نگران مطالبات خود نباشند.

خبرگزاری میزان -  حسین رجبی گفت: تمامی شرکت‌های فروش خودرو اگر به صورت پیش فروش فعالیت کنند باید مجوز لازم را از بانک مرکزی اخذ کرده و اگر فروش قطعی دارند، باید مجوز کسب حقوقی از اداره کل صمت استان را داشته باشند.

وی افزود: تاکنون هیچ یک از شرکت‌های پیش فروش خودرو در استان مجوزهای لازم را اخذ نکرده و فعالیت آنها وجاهت قانونی ندارد و شهروندان باید نسبت به این موضوع آگاه باشند و فریب تبلیغات واهی این شرکت ها را نخورند.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان کرد: اخیرا دفتر یکی از این شرکت های پیش فروش خودرو پلمب شد، که یک هزار نفر از شهروندان در آن سرمایه گذاری کرده بودند، و دستگاه قضایی سریعاً نسبت به این موضوع ورود کرد که در نتیجه مدیران این شرکت غیرمجاز بازداشت شدند.

رجبی با بیان اینکه یکی از دستگاه اجرایی استان نیز بدون توجه به هشدارها و اطلاع از وضعیت فعالیت این شرکت تفاهم نامه انعقاد کرده بود، افزود: همچنین 300 نفر از کارمندان دستگاه مربوطه با مبالغی قابل توجه سرمایه گذاری کرده بودند که قطعاً با مسببان انعقاد تفاهم نامه مذکور نیز برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تمامی اموال منقول و غیرمنقول این شرکت که جوابگوی مطالبات شهروندان است، توقیف شده و شهروندان چنانچه در این خصوص شکایتی دارند و یا برای سیر روند اخذ مطالبات خود باید به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند و نگران مطالبات خود نباشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادستانی اقدامات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *