رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افتتاح طرح توسعه یک واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در شهرستان آبیک

14:49 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۵۲۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
با حضور وزیر جهاد کشاورزی طرح توسعه یک واحد صنایع تیدیلی و تکمیلی کشاورزی در شهرستان آبیک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در آئین افتتاح طرح فراوری سیب‌زمینی طلاچین، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین، محمد بیگی و سیاهکلی نمایندگان مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.

بنابر این گزارش، طرح فراوری سیب زمینی (طلاچین) واقع در اراضی روستای دارالسرور شهرستان آبیک در زمینی به مساحت ۳۰۵ هزار متر مربع و زیر بنا ۱۳هزار متر مربع احداث شده که ظرفیت تولید ۲۳ هزار تن انواع نشاسته سیب‌زمینی و انواع فرآورده‌های حجیم شده ( ذرت) را دارد.

با ایجاد و راه اندازی این واحد تولیدی که ۳ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده، زمینه اشتغال برای ۱۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در منطقه فراهم شده است.

این واحد تولیدی از آخرین فناوری‌های نوین و روز جهت فرآوری سیب زمینی استفاده کرده است.

ایجاد ارزش افزوده محصول سیب‌زمینی، صادرات محصولات فرآوری شده و ایجاد اشتغال در منطقه از مزیت های پروژه مذکور است.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از فرودگاه هواپیمایی ویژه خدمات کشاورزی قزوین

همچنین وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر به قزوین به همراه محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین از فرودگاه هواپیمایی ویژه خدمات کشاورزی قزوین بازدید کرد.

در بازدید سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی از فرودگاه هواپیمایی ویژه خدمات کشاورزی قزوین، محمدبیگی و سیاهکلی نمایندگان مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس و رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و مسئولین استانی وی را همراهی کردند.

بناست با توجه به اقدامات مجموعه مدیریتی استان، این فرودگاه علاوه بر کاربری کشاورزی، مورد استفاده تجاری و مسافربری قرار گیرد.

گفتنی است؛ وزیر جهاد کشاورزی امروز و در دومین روز از هفته دولت به استان قزوین سفر و با حضور در گلزار شهدای شهرستان آبیک به مقام رفیع شهیدان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *