آقای کرار! چرا از ایران نمی‌روی؟/ پول‌ بیت‌المال در جیب خارجی‌های معمولی و حاشیه‌ساز

0:28 - 12 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۱۳۲۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
جاسم کرار که سابقه زیادی در ایجاد حاشیه دارد یک بار دیگر فوتبال ایران را زیر سوال برد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، به این جمله‌ها دقت کنید: «دیگر در هیچ تیم ایرانی بازی نمی‌کنم، مو‌های من در تیم استقلال و تراکتور سفید شد. حسین بازیکن ملی‌پوش عراقی به من زنگ زد و گفت می‌خواهم به استقلال بیایم. به او گفتم اصلا نیا من به عنوان بازیکن تیم ملی در این ۹ سال آنقدر اذیت شدم که هیچ بازیکنی نمی‌تواند تحمل کند. از فوتبال ایران خیلی خسته‌ام. بازیکن خارجی با ریال چه کار کنم. با این قانون هیچ بازیکن حرفه‌ای به ایران نمی‌آید.»

جاسم کرار که سابقه زیادی در ایجاد حاشیه دارد یک بار دیگر فوتبال ایران را زیر سوال برد و در مصاحبه‌ای که با داشت صحبت‌هایی را انجام داد که در هر بخش از این مصاحبه می‌توان ردپای توهین و بی‌احترامی را دید، توهین‌هایی که سال‌هاست این بازیکن که به لحاظ کیفی یک بازیکن معمولی محسوب می‌شود و حتی در تیم ملی کشورش هم جایی ندارد انجام می‌دهد اما هیچ کدام از مسئولان فوتبال ایران واکنش خاصی در قبال این توهین‌ها نداشته‌اند.

کرار در سال‌های طولانی که در فوتبال ایران حضور داشته میلیاردها تومان دستمزد دریافت کرده و هیچ‌وقت هم به اندازه این پول کارایی نداشته است. او زمانی که در تیم تراکتورسازی بازی می‌کرد در یکی از بازی‌ها آنچنان به داور حمله‌ور شد که اگر سایر بازیکنان مانع او نمی‌شدند معلوم نبود چه بلایی بر سر داور می‌آمد. کرار در تیم‌های دیگر هم سابقه حمله‌ور شدن به داور را دارد و با یک جستجوی ساده در اینترنت فیلم‌هایی از این درگیری‌ها پیدا می‌شود.

حضور این بازیکن عراقی در تیم استقلال با اتفاقات حاشیه‌ای زیادی همراه بود. از درگیری با مجتبی جباری که به خاطر یک ضربه کاشته رخ داد تا راه رفتن در زمین مسابقه، تنها به این خاطر که اعتراض خودش را به مسئولان باشگاه استقلال نشان دهد نمونه‌هایی از حاشیه‌های کرار در این تیم بود.

کرار، چرا از ایران نمی‌روی؟/ پول‌ بیت‌المال در جیب خارجی‌های معمولی و حاشیه‌ساز

تجربه ثابت کرده در بین بازیکنان عراقی که در لیگ ایران بازی کردند تعداد قابل توجهی از آنها در نهایت با حاشیه‌‌سازی‌ و بی‌انضباطی‌هایی که انجام دادند به ضرر تیم‌هایشان عمل کردند اما با این حال تیم‌های ایرانی همچنان به جذب بازیکنان عراقی علاقه‌مند هستند. هر چند در این بین برخی بازیکنان عراقی مثل عمادرضا و ابوالهیل که به عضویت تیم‌های ایران درآمدند حاشیه‌های زیادی نداشتند اما نمی‌توان از کنار حاشیه‌هایی که کرار جاسم، هوار ملامحمد، عبدالزهرا، نوری صبری و ... انجام دادند به سادگی گذشت.

آنچه مسلم است فوتبال ایران به محل حضور بازیکنان خارجی درآمده که احترامی برای تیم‌های ایرانی قائل نیستند و البته این موضوع تنها به بازیکنان عراقی مربوط نمی‌شود. بیشتر بازیکنان خارجی که سطح کیفی بالایی هم ندارند با حضور در لیگ ایران میلیارد‌ها تومان پول بیت‌المال را به کشورشان می‌برند و فایده‌ای هم برای فوتبال ایران ندارند اما ای‌کاش پولی که به حساب این بازیکنان واریز می‌شود صرف آموزش استعدادهای بی‌شماری شود که در کشورمان هستند اما به خاطر این که دیده نمی‌شوند هرز می‌روند و استعدادشان نابود می‌شود.

کرار، چرا از ایران نمی‌روی؟/ پول‌ بیت‌المال در جیب خارجی‌های معمولی و حاشیه‌ساز

نکته دیگر این که حضور بازیکنان حاشیه‌ساز خارجی تنها برای دلال‌ها سود دارد وگرنه به جز ایجاد حاشیه عایدی دیگر برای فوتبال ایران ندارد. اگر از همین فردا هم اجازه ادامه فعالیت کرار در فوتبال ایران داده نشود این بازیکن متضرر نخواهد شد زیرا در طول این سال‌ها آنقدر از فوتبال ایران درآمد داشته که حتی دیگر نیازی به ادامه فوتبال هم ندارد. فوتبال ایران نواقص زیادی دارد اما این مسئله نمی‌تواند باعث شود بازیکنانی که حتی در کشورشان لیگ آماتور هم به درستی برگزار نمی‌شود اظهارنظرهایی انجام دهند که بوی توهین و بی‌احترامی می‌دهد.

با توجه به این موضوع می‌توان امیدوار بود جاسم کرار آخرین بازیکن خارجی بی‌انضباطی باشد که به فوتبال ایران می‌آید و در نهایت با کوله‌باری از اسکناس به کشورش برمی‌گردد. حاشیه‌ها و رفتارهای کرار هیچ‌گاه از یاد اهالی فوتبال نخواهد رفت. او پرچمدار بازیکنان بداخلاق خارجی است که به فوتبال ایران آمده‌اند و در نهایت هم طلبکارانه به کشورشان بازگشتند.

انتظاری که از مسئولان فدراسیون فوتبال داریم این است که تنها به صحبت‌های منتقدان داخلی خود واکنش نشان ندهند و حواس‌شان به حاشیه‌های ادامه‌دار بازیکنانی همچون کرار باشد و اجازه چنین توهین‌هایی را به این بازیکنان ندهند.

نوشته از آرش عبدی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *