26 محکوم به قصاص نفس در استان مازندران از ابتدای سال از اجرای حکم رهایی یافتند

17:01 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۲۰۳۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: از ابتدای سال تاکنون با تلاش شورای حل اختلاف زندان،26 متهم قصاص نفس از مجازات رهایی یافته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون با تلاش شورای حل اختلاف زندان، 26 متهم قصاص نفس از مجازات رهایی یافته‌اند.

وی با اشاره یه تلاش‌های انجام شده در شورای حل اختلاف استان وپیگیری های اداره کل زندان های استان برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مختلف به ویژه قصاص گفت: ازابتدای سالجاری تاکنون یک هزار و 58پرونده درشورای حل اختلاف زندان مطرح شد که از این تعداد 747 پرونده منجر به رضایت شد و311 نفر آزاد شدند، همچنین ازتعداد 106پرونده قصاص برای 26 پرونده رضایت گرفته شد، 14پرونده کاملا قطعی شده و12 مورد نیز مشروط است.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در پرونده های قصاص افرادی که طبق مقررات باید قصاص می‌شدند با همت شورای حل اختلاف و البته مناعت طبع اولیای دم از اعدام رهایی یافته و عمدتا پس از تحمل جنبه عمومی جرم به آغوش خانواده باز می‌گردند.

وی ادامه داد: اخذ رضایت اصولا با ساعت‌ها مذاکره جهت جلب رضایت از اولیای دم انجام می شود و گفت‌وگوهای اصلاحی برای حصول سازش میان طرفین از سوی شورا صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: در راستای توسعۀ فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت‌های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان به حرمت امیرالمومنین (ع) و در ماه محرم و صفر نیز به حرمت اباعبدالله الحسین مردم مشارکت بسیار خوبی در داشته‌اند.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های مورد توجه قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است که سال‌ها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر دادگستری استان نیز ازهمه ظرفیت ها استفاده کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *