اسبقیان: نمی‌خواهیم در مسابقات بین‌المللی زنگ تفریح باشیم/ پشتوانه‌سازی در تمامی رشته‌های جانبازان و معلولین انجام می‌شود

11:05 - 01 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۱۷۴۵
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: هیچ یک از تیم‌ها خود را به حال خود رها نکرده و نمی‌خواهیم تیم‌های اعزامی از کشورمان در مسابقات برون مرزی زنگ تفریح شوند.

خبرگزاری میزان - سیدمحمدشروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در نشست خبری اظهاراتی داشت که آن را در زیر می‌خوانید:

*فدراسیون جانبازان و معلولین در سال 1400 در 11 رشته ورزشی، ۱۰۲ اردو را برگزار و 9 اعزام به مسابقات بین‌المللی داشت که در نهایت 102 مدال کسب شد.

*ما در دوران همگیری ویروس کرونا، فدراسیون لیگ‌های رشته‌های مختلف را برگزار کرد.

*فدراسیون در بخش ورزش همگانی عملکرد بسیار عالی داشت و پس از امتیازبندی، در جمع فدراسیون‌های ورزشی جایگاه دوم را کسب کرد.

*در بخش ورزش بانوان 43 اردو برگزار و 22 مدال در رقابت‌های بین‌المللی کسب شد. ضمناً خانم‌ها دارابیان، متقیان و جوانمردی رکوردهای آسیایی و جهانی را جابجا کردند.

*تدوین برنامه راهبردی، حمایت از چاپ دو کتاب در حوزه بسکتبال با ویلچر و … از دیگر اقدامات ما در حوزه آموزش و پژوهش بود.

*اردوهای استعدادیابی برای جوانان را برگزار می‌کنیم تا پشتوانه‌سازی در تمامی رشته‌های جانبازان و معلولین انجام شود.

*کاروان‌هایی که جانبازان و معلولین به مسابقات اعزام می‌کند، همگی کیفی هستند. عدم تیم بسکتبال با ویلچر بانوان به مسابقات جهانی به خاطر مسائل فنی و تخصصی بود که در انجمن مربوطه مورد بررسی قرار گرفت. برخی از رسانه‌های معاند اعلام کردند که عدم اعزام این تیم به خاطر مشکلات مالی بوده است که همین جا این موضوع را تکذیب می‌کنم. در حالی که تیم‌های والیبال نشسته و پاراتیرانداری بانوان به مسابقات برون‌مرزی اعزام شده‌اند.

*با حمایت کمیته پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان هیچ مشکلی به لحاظ مالی نداریم.

*فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین هیچ یک از تیم‌ها خود را به حال خود رها نکرده و نمی‌خواهیم تیم‌های اعزامی از کشورمان در مسابقات برون مرزی زنگ تفریح شوند. سعی داریم با برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوب برای تیم بسکتبال با ویلچر بانوان، این تیم را با شرایط بهتری به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اعزام کنیم. دلسوزتر از رسانه‌های آن طرف آبی هستیم و نگاه تخصصی به تیم‌های‌مان داریم.

*تحویل امکانات پاراتنیس‌روی‌میز به فدراسیون تنیس‌روی میز باید فرایند اداری خودش را طی کند. همواره وسایل و تجهیزات در اختیار آنها قرار گرفته است.

*اعتبارات هیأت‌های جانبازان و معلولین استانی از طریق وزارت ورزش و جوانان در اختیار اداره‌کل استان‌ها قرار می‌گیرد. همچنین در سفرهای که به استان‌ها می‌رویم برای پیشرفت و رشد ورزش جانبازان و معلولین کمک و حمایت مالی صورت می‌گیرد.

*در پایان این نشست به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از فعالان عرصه خبر با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *