ورود مدعی العموم استان قم به موضوع صیانت از منابع آبی/ ۱۷ چاه غیرمجاز پلمب شد/ دادستان قم: نظارت و برخورد‌ها تشدید می‌شود

9:43 - 12 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۱۱۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از تشدید برخورد و نظارت‌ها بر نحوه مصرف آب خبر داد و گفت: در راستای صیانت از منابع آبی، ۱۷ چاه غیرمجاز پلمب شد.

ورود مدعی العموم به موضوع صیانت از منابع آبی استان قم/ ۱۷ چاه غیرمجاز پلمب شد/ دادستان قم: نظارت و برخورد‌ها در نحوه مصرف آب تشدید می‌شودمهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از برخورد با متخلفین حوزه‌های مرتبط با مصرف نابجا و هدر رفت آب در قم خبر داد و گفت: یکی از وظایف دستگاه قضا احقاق حقوق عامه است و با توجه به وضعیت استان قم در حوزه آب، برخورد با متخلفینی که با خودخواهی نسبت به هدر رفت و مصرف بی رویه آب اقدام می‌کنند ضروری است.

این مقام قضایی ادامه داد: از همین رو طرح‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف مرتبط با آب در دستور کار قرار گرفته که به نحو مناسبی در حال اجرایی شدن است.

دادستان عمومی و انقلاب قم بیان کرد: با صدور دستور قضايی ١٧ حلقه چاه غيرمجاز شناسايی و مسدود شد.

وی تصریح کرد: در ۴ ماه ابتدایی سال جاری با تخلفات حوزه منابع طبیعی آب از جمله حفر و بهره‌برداری از چاه غیرمجاز، دخل و تصرف غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه، اضافه برداشت غیرقانونی از چاه و تغیر نوع مصرف و ... برخورد‌های قضایی قاطعی صورت گرفت.

کاهه ادامه داد: در راستای برخورد قضایی با متخلفین ۱۷ مورد برخورد قضایی با دستور مستقیم دادستانی قم بوده و ۱۴ مورد هم در دادگاه به صدور رای منتهی گردیده است.

این مقام قضایی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: دادستانی استان به عنوان مدعی العموم عملکرد سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی ربط در رابطه با نحوه مصرف و هدررفت آب را پیگیری و مطالبه کرده و این موضوع ادامه خواهد داشت. به طوری که تعداد پرونده‌های انشعابات غیرمجاز تعیین تکلیف شده در اداره آب ۱۱۲ مورد و پرونده انشعابات دستکاری شده در این اداره به ۱۱۹ مورد رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *