معاون ترامپ روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد

12:53 - 10 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۱۰۲۸
معاون رئیس جمهور و وزیر امنیت داخلی آمریکا در اجلاس امنیت سایبری در نیویورک مدعی مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در این کشور شدند.
معاون ترامپ مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را تائید کردبه گزارش گروه بین الملل ؛ پایگاه هیل در گزارشی نوشت: مایک پنس معاون ترامپ و کریستین نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا در اجلاس امنیت سایبری در نیویورک، مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را تائید کردند.

این اظهارات مایک پنس، معاون رئیس‌ جمهور آمریکا در تایید نتایج اعلام شده از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دو هفته پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدارش با ولادیمیر پوتین در هلسینکی این ارزیابی را زیرسوال برد، اما بعدا از این کار خود عقب‌نشینی کرد.

مایک پنس در سخنرانی‎اش در اجلاس امنیت سایبری که توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا در شهر نیویورک برگزار شد، گفت: «با وجود آنکه کشور‌های دیگر نیز مطمئنا این قابلیت را دارند، اما حقیقت این است که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ما مداخله کرده است. این قضاوت یکپارچه جامعه اطلاعاتی ما بوده و همانطور که رئیس‌جمهور گفت: ما نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی را می‌پذیریم.»

مایک پنس در سخنرانی خود در این اجلاس به یکسری اقدامات دولت ترامپ به منظور محافظت از انتخابات در آینده در برابر تهدید‌ها اشاره کرد.

او به تصمیم اف. بی. آی برای ایجاد یک "نیروی ضربت مقابله با تاثیرگذاری خارجی" و تلاش‌های وزارت امنیت کشور آمریکا در راستای همکاری با ایالت‌ها برای حفظ ایمنی سیستم‌های انتخاباتی در مقابل اقدامات بدخواهانه اشاره کرد.

پنس گفت: «این تلاش‌ها به دنبال دستور‌های مستقیم دونالد ترامپ انجام شده‌اند.»

روز جمعه دونالد ترامپ دیداری با مقام‌های ارشد حوزه امنیت انتخابات به منظور بحث درباره تهدید‌های بالقوه در چند انتخابات آتی آمریکا و تلاش‌ها برای مقابله با آن‌ها داشت. مایک پنس در سخنرانی خود از سنای آمریکا خواست طرحی را تصویب کند که به موجب آن یک آژانس امنیت سایبری در زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی آمریکا شکل بگیرد.

نیلسن وزیر امنیت داخلی نیز گفت: «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا کارشان را درست انجام می‌دهند.» وی در ادامه با متهم کردن روسیه به مداخله گفت: «هرگونه تلاش برای دخالت در انتخابات ما حمله مستقیم به دموکراسی است و آمریکا این را تحمل نمی‌کند.»


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *