ایجاد قرارگاه پیشگیری از وقوع جرم در استان اردبیل یک ضرورت است

16:01 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۹۲۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، جلسه بررسی زمینه ها و بسترهای خشونت در استان با تاکید بر شرایط و موقعیت محلی و استانی با حضور مسئولان متولی برگزار شد.

خبرگزاری میزان -به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، جلسه بررسی زمینه ها و بسترهای خشونت در استان با تاکید بر شرایط و موقعیت محلی و استانی با حضور مسئولان متولی برگزار شد.

آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در ابتدای این جلسه با تشریح وضعیت آسیب های اجتماعی از جمله خشونت اظهارکرد: متاسفانه استان اردبیل در بحث جرایم مرتبط با خشونت از فراوانی بیشتری در سطح کشور برخوردار است لذا این امر موجب اثر گذاری سوء روحی و روانی بر مردم می شود، لذا وظیفه همه نهادها و دستگاه هاست تا اقدامات مقابله ای جدی و بیش از پیش در این خصوص داشته باشند.

وی بیان کرد: هر چند دستگاه قضایی استان در این راستا به ویژه پس از تصویب ممنوعیت حمل سلاح سرد اقدامات جدی و بازدارنده حقوقی و قضایی در این خصوص داشته است و با مجرمان مطابق با قانون به شدت برخورد می کند اما مسلّماً اقدامات حقوقی و قضایی به تنهایی نمی تواند انتظارات را برآورده سازد بلکه در کنار اقدامات قهری، اقدامات فرهنگی و آموزشی نیز باید به جد در جامعه دنبال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: همچنین هر چند عوامل اقتصادی همچون فقر، بیکاری نیز عامل اصلی وقوع بسیاری از آسیب های اجتماعی است لیکن عامل اصلی بروز اینگونه جرایم ضعف و فقر فرهنگی است بنابراین ضروری است تا دستگاه های فرهنگی از اقدام و نگاه جزیره ای پرهیز کنند و نگاه کلی و کلان به این معضل داشته باشند تا اقدامات اثر بخش بیشتری در جامعه ایفاء کنند.


وی با بیان اینکه همه انسانها به طور ذاتی خشونت پنهان در خود دارند و گاهاً کوچکترین عامل و مشاهده کاستی ها و کج رفتاری ها موجب بروز آن می شود گفت: وظیفه کارشناسان این است تا با شناسایی علل و عوامل تحریک به خشونت و ارایه راهکار های علمی و منطقی بر آن، از میزان وقوع خشونت در جامعه بکاهند.


آفاقی افزود: یکی از پیشنهادات در این حوزه ایجاد قرارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان است که می تواند ضمن ایجاد هماهنگی در بین دستگاه های مختلف ،رویه واحد علمی را برای مقابله با خشونت ها و آسیب های اجتماعی در استان ایجاد کند.


در این جلسه اعضاء و کارشناسان حاضر ضمن بحث و تبادل نظر علمی به ارایه راهکارها و پیشنهادهای علمی مقابله با آسب۵ب های اجتماعی از جمله خشونت پرداختند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پیشگیری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *