حضور معاون اول قوه قضاییه در جمع دانشجویان/تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها در استان آذربایجان شرقی/ ورود مدعی العموم به برداشت غیرقانونی از چشمه‌های چهار باغ گرگان

16:01 - 09 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۰۷۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
امروز سه شنبه 9 مرداد ماه اخبار مهم و متنوعی از جمله حضور معاون اول قوه قضاییه در جمع دانشجویان، دیدار وزیر دادگستری با وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی، ورود مدعی العموم به معوقات پیمانکاران سازمان پسماند غرب تهران و ورود مدعی العموم به برداشت غیرقانونی از چشمه‌های چهار باغ گرگان را در خروجی سرویس حقوقی خبرگزاری میزان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، امروز سه شنبه 9 مرداد ماه اخبار مهم و متنوعی از جمله حضور معاون اول قوه قضاییه در جمع دانشجویان، دیدار وزیر دادگستری با وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی، ورود مدعی العموم به معوقات پیمانکاران سازمان پسماند غرب تهران، تشکیل ۲ پرونده در حوزه قاچاق ارز در استان البرز، تأمین امنیت پارک‌ها و بوستان‌ها در دستور کار دادستانی استان کرمانشاه، ورود مدعی العموم به برداشت غیرقانونی از چشمه‌های چهار باغ گرگان را در خروجی سرویس حقوقی قرار گرفت.

حضور معاون اول قوه قضاییه در جمع دانشجویان/ورود مدعی العموم به معوقات پیمانکاران سازمان پسماند غرب تهران/ ورود مدعی العموم به برداشت غیرقانونی از چشمه‌های چهار باغ گرگان

حضور معاون اول قوه قضاییه در جمع دانشجویان

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگو و معاون اول قوه قضاییه امروز با دعوت سازمان بسیج دانشجویی، در دوره معرفتی-تشکیلاتی اسلام ناب حاضر می‌شود و به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید.

دیدار وزیر دادگستری با وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی

سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری در دیدار با یوحنا سوزانا یم بیسه وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان کشور اندونزی گفت: با وجود سنخیت‌های فکری فرهنگی و عقیدتی این روابط و همکاری بین دو کشور بسیار موثر است.


وزیر دادگستری تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران، قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و قانون حمایت از کودکان و نوجوان بی سرپرست و بدپرست و لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را داریم که در صحن مجلس در جریان تصویب قرار دارد. ما در این زمینه به طرف کمال و جامعیت قوانین حرکت می‌کنیم. ضمن اینکه اقتضائات زمان و شرایط اجتماعی تغییر در قانون را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید.

تشکیل ۲ پرونده در حوزه قاچاق ارز در استان البرز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز با اشاره به پرونده‌های قاچاق ارز بیان کرد: طی روز‌های گذشته در حوزه ارز ۲ نوع پرونده را بررسی کردیم، در یکی از پرونده‌ها، خریدار ارز از کارمندان دولت بود که به همراه صرافی متخلف دستگیر شدند و پرونده در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید.

ورود مدعی العموم به معوقات پیمانکاران سازمان پسماند غرب تهران

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملارد اظهار کرد: به دلیل اختلاف بین شهرداری و اداره پسماند و تعویق در انجام مزایده پسماند، حدود سه ماه است که هیچ وجهی به سازمان پسماند واریز نشده است در حالی که طبق مزایده قبلی باید هر ماه ۶۰ میلیون تومان به حساب این سازمان واریز می‌شد.

بیشتر بخوانید.

آزادی ۳۳۰ زندانی با تلاش شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان


معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان البرز گفت: ۳۳۰ زندانی با تلاش شعب ویژه زندان در یکسال گذشته آزاد شدند و براساس آمار ۷۵۸ پرونده وارده به شعب، تعداد ۵۸۲ پرونده به صلح و سازش منجر شده است.

بیشتر بخوانید.

ورود مدعی العموم به برداشت غیرقانونی از چشمه‌های چهار باغ گرگان

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا سیدحسینی دادستان مرکز استان گلستان، با تاکید بر صیانت از حقوق عامه و حفظ سرمایه‌های ملی از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان بهره برداری غیرمجاز از آب چشمه‌های چهارباغ گرگان خبرداد.

بیشتر بخوانید.

تأمین امنیت پارک‌ها و بوستان‌ها در دستور کار دادستانی استان کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، تأمین امنیت پارک‌ها و بوستان‌ها را یک حق عمومی برای مردم دانست و گفت: امروزه نقش و اهمیت پارک‌ها و فضا‌های باز و سبز عمومی در کیفیت زندگی افراد ساکن در محیط‌های شهری به عنوان سیستمی زنده و پویا به طور چشمگیری رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید.

با رأی جایگزین حبس قاضی در کلات؛ متهم به شکار غیرمجاز به حصارکشی پاسگاه محیط بانی رباط ملزم شد

با رأی جایگزین حبس قاضی کلات متهم به شکار غیرمجاز به ۴۰۰ ساعت خدمت عام المنفعه در اداره محیط زیست و حصار کشی پاسگاه محیط بانی رباط، ملزم شد.

بیشتر بخوانید.

کلیه امور ثبت، تاسیس و تغییرات از طریق سامانه جامع ثبت شرکت‌ها انجام می‌شود

رئیس اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری مرکز استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به انتقال تمامی پرونده‌های ثبت شرکت‌ها به مرکز استان گفت: در اواخر سال ۱۳۹۲ اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری بجنورد بعنوان یکی از استان‌های پایلوت جهت راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری در سطح کشور انتخاب و از اوایل سال ۱۳۹۳ از روش سنتی خود خارج و کلیه امور ثبت، تاسیس و تغییرات از طریق سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری در سطح استان صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید.

 ۱۰۰ درصد اوراق قضائی در دادسرای شهرستان راور الکترونیک ابلاغ می‌شوند

حمید خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با وضعیت ابلاغ الکترونیک در استان کرمان اظهار داشت: ۱۰۰ درصد اوراق قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان راور به صورت الکترونیک و از طریق سامانه ثنا ابلاغ می‌شوند.

بیشتر بخوانید.

 

تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها در استان آذربایجان شرقی/ تاکید بر به روز رسانی دانش پزشکان و الزام به استفاده از امکانات جدید در درمان بیماران

معاون قضایی رییس کل دادگستری کل استان آذربایجان شرقی از تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها و واحد‌های بهداشتی و درمانی در استان آذربایجان شرقی در راستای پیشگیری از جرایم و تخلفات پزشکی خبر داد.

بابک محبوب علیلو در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اظهار کرد: یکی از مصادیق حقوق عامه مردم، برخورداری از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی است و بایستی دغدغه‌های بیماران و مراجعان به شبکه بهداشت و درمان رفع شود تا احساس آرامش روانی شان خدشه دار نشود.

 

بیشتر بخوانید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *