موج جدید نژادپرستی در آلمان صدای مهاجران را درآورد

12:41 - 09 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۰۶۶۲
هزاران مهاجر در آلمان با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود از نژادپرستی به کنارگذاشته شدن فوتبالیست ترک تبار تیم ملی این کشور عکس العمل نشان دادند.
موج جدید نژادپرستی در آلمانبه گزارش گروه بین الملل ، پایگاه فرانس ۲۴ در گزارشی نوشته است که هزاران مهاجر در آلمان با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود از نژادپرستی به کنار گذاشته شدن فوتبالیست ترک تبار تیم ملی آلمان عکس العمل نشان دادند.

اوایل ماه جاری مسعود اوزیل، بازیکن ترک تبار تیم ملی فوتبال آلمان پس از انتقاد شدید از وی به دلیل دیدار با اردوغان رئیس جمهور ترکیه از تیم ملی آلمان کنار گذاشته شد.
 
وی در پاسخ به این انتقادات گفت: «رفتار‌های دوگانه‌ای با ما می‌شود. اگر تیم ملی آلمان ببرد من آلمانی هستم و اگر ببازد من یک مهاجر ترک هستم.»

مهاجران نسل دوم و سوم آلمان با الهام از اتفاق اخیر خاطرات خود از نژادپرستی را در توئیتر به اشتراک گذاشته و اظهار داشتند که هنوز به عنوان آلمانی در این کشور پذیرفته نشدند.

آلمان پس از جنگ جهانی دوم بیش از ۴ میلیون نفر مهاجر ترک را برای بازسازی خرابی‌های پس از جنگ در این کشور پذیرفت. از سال ۲۰۱۵ نیز بیش از یک میلیون پناهجو از سوریه، افغانستان و عراق وارد این کشور شده‎اند.

واکنش‌ها به افزایش شمار مهاجران توسط حزب ناسیونالیست آلمان AFD اولین بار در سال گذشته برگزار شد که به تشدید نژادپرستی در این کشور منجر شد. ۲۰ درصد جمعیت ۸۲ میلیون نفری آلمان دارای ریشه‌های مهاجر هستند.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در این باره توئیت کرد: «این تصور که نژادپرستی از نظر اجتماعی در آلمان قابل قبول است، به آلمان آسیب می‌زند. نمی‌توانیم اجازه دهیم افراد با ریشه مهاجر تهدید شوند. همگی باید قاطعانه تنوع را پذیرفته و به بردباری پایبند باشیم.»


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *