عملیات بزرگ مقاومت برای نابودی آخرین پایگاه مزدوران؛ آخرین میخ بر تابوت گروه‌های تروریستی در شمال سوریه کوبیده می‌شود

9:19 - 09 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۰۵۵۰
در هفته‌های گذشته، گروه‌های تروریستی ضربات مهلکی را در جنوب سوریه متحمل شده‎اند و روند شکست‌های آنان در استان‌های درعا و قنیطره در حال تکمیل شدن است.

عملیات بزرگ مقاومت برای نابودی آخرین پایگاه مزدوران؛ آخرین میخ بر تابوت گروه‌های تروریستی در شمال سوریه کوبیده می‌شودبه گزارش گروه بین الملل ؛ در هفته‌های گذشته، گروه‌های تروریستی ضربات مهلکی را در جنوب سوریه متحمل شده‎اند و روند شکست‌های آنان در استان‌های درعا و قنیطره در حال تکمیل شدن است.

نیرو‌های ارتش تاکنون بیش از ۹۵ درصد از خاک استان‌های درعا و قنیطره را در جنوب این کشور از اشغال عناصر تروریستی پاکسازی کرده اند و درصدد هستند در سریع‌ترین زمان ممکن آرامش را پس از ۷ سال به طور کامل به این مناطق بازگردانند و در ادامه به سمت نقاط اشغالی شمال سوریه حرکت کنند.

گروه‌های تروریستی در مناطق اشغالی شمال سوریه به خوبی دریافته‎اند که عملیات نیرو‌های ارتش در آینده‌ای نزدیک در این محور آغاز خواهد شد و همین مسئله آنان را به وحشت انداخته است چرا که می‌دانند با شکست سخت و سنگینی روبه رو خواهند شد.

گروه‌های تروریستی در شمال سوریه، بخش‌هایی از غرب استان حلب، شمال استان حماه، شمال شرق استان لاذقیه و استان ادلب را در اشغال دارند و در تلاش هستند با تشکیل یک اتاق عملیات مشترک با نیرو‌های ارتش سوریه مقابله کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، فرماندهان میدانی ارتش و جبهه مقاومت سه جبهه را برای شروع عملیات و پاکسازی مناطق اشغالی شمال سوریه بررسی می‌کنند که محور نخست به شرح ذیل است:

۱- شمال شرق استان لاذقیه: در روز‌های گذشته چند تن از فرماندهان ارتش سوریه و دفاع ملی در شمال به نام‌های «حدیج حاتم، همام سلیمان، عماد خیر بیک، جمیل عباس و صالح العلی» از مناطق تحت کنترل در ارتفاعات «اکراد و ترکمان» بازدید و تمامی جوانب را برای انجام عملیات و پاکسازی مناطق شمال شرق استان لاذقیه بررسی کردند.

با پاکسازی مناطق اشغالی در شمال شرق استان لاذقیه، تمامی نقاط مرزی مشترک با کشور ترکیه به کنترل نیرو‌های سوری درخواهد آمد و مسیر انتقال نیرو و تجهیزات گروه‌های تروریستی مسدود می‌شود.

اشراف کامل بر مناطق اشغالی غرب استان ادلب هم نتیجه دیگر پاکسازی شمال شرق استان لاذقیه به شمار می‌آید که باعث می‌شود تمام ارتفاعات مشرف بر شهر جسرالشغور به کنترل ارتش درآید.

با پاکسازی مناطق شمال شرق استان لاذقیه، نیرو‌های سوری به ورودی شهر راهبردی «جسرالشغور» خواهند رسید؛ با آزادسازی شمال شرق لاذقیه فشار بر گروه‌های تروریستی در شمال استان حماه چند برابر می‌شود.

به گزارش میزان، حدود ۷ درصد از مناطق شمال شرق استان لاذقیه از جمله «کبانی، نواره، سللور، زیتونه، فله و...» در اشغال گروه‌های تروریستی با ملیت‌های خارجی (چچنی، ترکستانی و قفقازی) است که سابقه درگیری با نیرو‌های ارتش شوروی را در چچن و افغانستان در کارنامه دارند.

۲- استان ادلب: پاکسازی استان ادلب یکی از سخت‌ترین عملیات‌های نیرو‌های سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در شمال سوریه است چرا که بخش‌های وسیعی از این استان در اشغال ده‌ها هزار تن از عناصر تروریستی است.

گروه‌های تروریستی به خوبی می‌دانند اگر در این محور با شکست روبه رو شوند منطقه جایگزین برای استقرار آنان وجود نخواهد داشت؛ از سویی دیگر با خروج شهروندان از شهرک‌های الفوعه و کفریا هیچ برگ برنده‌ای در اختیار ندارند و همین مسئله عملیات نیرو‌های ارتش سوریه را هموار‌تر کرده است.

گروه‌های تروریستی «هیات تحریر الشام، تحریر سوریه، جیش الاسلام، چچنی، ازبک، قفقازی و.» سالهاست در مناطق اشغالی استان ادلب در شمال سوریه حضور دارند و البته بر این نقاط اشراف کامل دارند.

در حال حاضر، انتقال نیرو، تجهیزات و آموزش گروه‌های تروریستی در استان ادلب از طریق مرز‌های مشترک با ترکیه صورت می‌گیرد؛ کلید آزادسازی استان ادلب، منطقه «کبانی» در شمال شرق لاذقیه، قلعه المضیق در شمال استان حماه، شهرک مورک در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه و شهر جسر الشغور در جنوب غرب استان ادلب است.

۳- شمال استان حماه: حدود ۱۵ درصد از استان از جمله «لطمانه، کفرزیتا، لطمین، اربعین، زکاه، قسطون و.» در اشغال گروه‌های تروریستی وابسته به «هیات تحریرالشام» است که در میان آنان هزاران تن از عناصر تروریستی خارجی دیده می‌شود.

مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در شمال استان حماه به عنوان دروازه ورود به جنوب استان ادلب محسوب می‌شود و مناطق اشغالی در دشت الغاب در شمال غرب استان حماه دروازه ورود به غرب وجنوب غرب استان ادلب است.

به گزارش میزان، ارتش سوریه در هفته‌های گذشته، صد‌ها تن از نیرو‌های خود را به همراه تجهیزات سبک و سنگین به پایگاه نظامی در منطقه «زلاقیات» در شمال استان حماه اعزام کرده است.

نیرو‌های ارتش سوریه با پاکسازی مناطق شمالی استان حماه خود را به مرز استان ادلب و شهرک راهبردی مورک (مهمترین پایگاه تروریست‌ها در جنوب ادلب شمال حماه) می‌رسانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *