رژیم صهیونیستی و ترکیه عادی‌سازی روابط خود را اعلام کردند

17:20 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۴۵۶۸
رژیم صهیونیستی و ترکیه تصمیم گرفته‌اند روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل بازگردانند و بر بازگشت سفرای طرفین تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - دفتر «یائیر لاپید»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم و ترکیه تصمیم گرفته‌اند روابط دیپلماتیک خود را به طور کامل بازگردانند و بر بازگشت سفرای طرفین تاکید کردند.

به گزارش «رویترز»، در بیانیه‌ای که پس از گفت‌وگوی تلفنی بین لاپید و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه منتشر شد، آمده است: «ارتقای روابط به گسترش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی و تقویت ثبات منطقه‌ای کمک خواهد کرد.»

رژیم صهیونیستی و ترکیه در سال 2018 سفرای یکدیگر را به دلیل کشته شدن 60 فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در جریان تظاهرات در مرز غزه علیه باز شدن سفارت آمریکا در بیت المقدس اخراج کردند.

سفر «آیزاک هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه در ماه مارس، و به دنبال آن دیدارهای وزیران خارجه هر دوی آنها، به عادی‌سازی روابط پس از بیش از یک دهه تنش کمک کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «تصمیم گرفته شد بار دیگر سطح روابط به سطح کامل دیپلماتیک ارتقا یابد و سفرا و سرکنسول‌های طرفین بازگردانده شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *