رونمایی از سامانه های دیجیتال وزارت صنعت/ سامانه جامع تجارت زیرساختی برای فاصله گرفتن از تجارت سنتی

14:27 - 08 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۰۴۲۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در دنیا امروز تجارت الکترونیک یکی از سامانه‌های تفکیک ناپذیر در تجارت داخلی و خارجی است که سامانه جامع تجارت نیز در همین راستا قرار دارد تا از تجارت سنتی فاصله بگیریم.

رونمایی از سامانه های دیجیتال وزارت صنعت/ سامانه جامع تجارت زیرساختی برای فاصله گرفتن از تجارت سنتیبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، برات قبادیان در حاشیه افتتاح نرم افزار اطلاع رسانی و پیام رسانی دارکوب گفت: امروز شاهد شکل گیری بحث‌هایی در این مراکز هستیم که بحث‌های دنیا امروز و فردا است.

وی افزود: وجود IT بخشی از انقلاب صنعتی چهارم به حساب می‌آید که برای پیشبرد امور در دنیا پیچیده و دنیا صنعتی به عنوان ضرورت به حساب می‌اید.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به بیان ۴ دوره صنعتی پرداخت و گفت: در انقلاب صنعتی اول انسان‌ها به سمت حمل و نقل انبوه وشکل گیری بعضی صنایع مانند نساجی حرکت کردند، در انقلاب صنعتی دوم شاهد شکل گیری الکتریسیته و تولید مکانیکی و ماشین بودیم، در دوره سوم کامپیوتر‌ها شکل گیرفتند و انقلاب صنعتی چهارم که از سال ۲۰۱۲ شکل گرفت هوشمندسازی و حرکت به سوی خانه هوشمند، مزرعه هوشمند، خودرو هوشمند و ... صورت گرفت.

وی افزود: ما نباید از مسائل روز دنیا به دور باشیم، زیرا استفاده از فناوری باعث افزایش بهره وری، تولید باکیفیت، کاهش قیمت، افزایش سرعت، دقت و آسان‌تر شدن کار‌ها می‌گردد.

قبادیان تصریح کرد: تا گذشته‌ای نه چندان دور صحبت از دولت الکترونیک بود تا با برخورداری از آن مراجعات حضوری کاهش یابد، اما امروز صحبت از دولت همراه است، زیرا نیاز‌های درخواستی افراد در گوشی هوشمند آن‌ها موجود است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیح سامانه جامع تجارت گفت: امروز دیگر تجارت الکترونیک یکی از سامانه‌های تفکیک ناپذیر در تجارت داخلی و خارجی است که سامانه جامع تجارت نیز در همین راستا قرار دارد تا از تجارت سنتی فاصله بگیریم.

وی اظهار کرد: در آینده در مرکز اطلاعات استان‌ها به دنبال ایجاد دیتا بانکی هستیم تا در هنگام سیاست گذاری از آن‌ها استفاده کنیم.

رونمایی از سامانه سککوک

صادق نجفی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در حاشیه رونمایی از سامانه سککوک ضمن معرفی این سامانه و خدمات ارائه دهنده به متقاضیان گفت: سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار سامانه ای در جهت ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی است که از طریق آن خدمات متنوعی از جمله خدمات لجستیکی، خدمات ارزیابی، نرم افزار های خدمات حسابداری و انبارداری و خدمات آموزش و مهارت ارائه می شود.

وی افزود: تمامی افرادی که در کسب و کارهای خرد و متوسط فعال هستند می توانند یکی از سه زیر شاخه اعضا عمومی، اعضا عملیاتی و اعضا باشگاه قرار گیرند.

نجفی در پاسخ به سوالی در خصوص پیشنهاد ترکیه برای ارتباط با ایران از طریق لیر و ریال گفت: این موضوع از سوی دو کشور تصویب و روند کارهای اداری آن در حال پیگیری است.

به گزارش ، ظهر امروز در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك (الكامپ) تهران، وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام به رونمایی از اپلیکیشن نمایشگاه بین المللی، نرم افزار یک پارچه درمان بیمه های تکمیلی و نرم فزار اطلاع رسانی و پیام رسانی دارکوب کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *