رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پس‎لرزه‎های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا؛ دادگاه اروپایی نظر نهایی را درباره برگزیت می‎دهد

11:26 - 08 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۰۳۴۱
پایگاه دیلی میل می‎گوید که حرف آخر در نبرد کلیدی برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا را دادگاه و قضات اروپایی خواهند زد.
دادگاه اروپایی داور نهایی مسائل خروج انگلیس از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین الملل ، حرف آخر در نبرد کلیدی برگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا را دادگاه و قضات اروپایی خواهند زد.

پایگاه دیلی میل ضمن اعلام این خبر، نوشت: اگر انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد خروج انگلیس از این اتحادیه به توافق نرسند، دادگاه اروپایی داور نهایی رسیدگی به این موضوع خواهد بود.

این بدان معناست که دادگاه اروپایی درباره وجوه مختلف انگلیس از اتحادیه اروپا مانند حقوق شهروندان این اتحادیه در انگلیس و لایحه "طلاق" ۳۹ میلیارد پوندی انگلیس از اتحادیه، تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

درباره موضوع مورد بحث اول، دونکن اسمیت رهبر پیشین حزب توری (حزب محافظه کار انگلیس) به تایمز می‎گوید: «این امر مانند این است که شهروند انگلیسی ساکن آمریکا از حقوق قانونی انگلیس برخوردار باشد.»

موضوع دیگری که دادگاه حق مداخله در آن را خواهد داشت، مرز ایرلند و انگلیس است. مرز بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی که بخشی از انگلیس محسوب می‌شود در سال ۱۹۹۸ باز شد. حالا با روند برگزیت یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بار دیگر مورد مناقشه قرار گرفته است.

سر برنارد جنکین نماینده حزب تور می‎گوید: «این مسئله واقعا دشواری است. این حق در توافق نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دیوان عالی انگلیس داده نشد.» وی افزود این سبب ایجاد رابطه‌ای عمیقا نابرابر می‌کند.

یک مقام دولتی انگیس به تایمز گفته که در نهایت دادگاه اروپایی در این باره تصمیم گیرنده نخواهد بود.

اما در توافق نامه انگلیس و اتحادیه اروپا اعلام شده که هیئت داوری درباره ارجاع مسائل ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دادگاه اروپایی تصمیم خواهد گرفت. دادگاه اروپایی صلاحیت لازم برای داوری در چنین مواردی را داشته و اتحادیه اروپا و انگلیس ملزم به تبعیت از آن هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *