نباید امر به معروف فقط در عفاف و حجاب خلاصه شود/ پیگیر ایجاد گشت ارشاد مسئولین هستیم

10:36 - 11 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۳۲۸۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه امر به معروف نباید فقط در عفاف و حجاب خلاصه شود گفت: حجم معروفات گم شده و منکرات ایجاد شده بسیار زیاد است.

خبرگزاری میزان - سیدمحمد صالح هاشمی‌گلپایگانی امروز در یک نشست خبری بیان کرد: ایام محرم مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر است. حجم معروفات گم شده و منکرات ایجاد شده بسیار زیاد است.

قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: این ستاد به تنهایی نمی تواند همه موارد امر به معروف و نهی از منکرات را مدیریت کند. در واقع ستاد نقش اقدام برای احیای امر به معروف و نهی از منکر را برعهده دارد.

وی گفت: مباحث امر به معروف و نهی از منکر برای موفقیت باید در تعاملات مردمی بروز و ظهور پیدا کند. در کشور ما به دلیل مسائل مختلف از جمله تشددها، بدقولی ها و … در موضوع احیای امر به معروف و نهی از منکر دارای مشکلاتی هستیم.

هاشمی‌گلپایگانی بیان کرد: عدالت اجتماعی باید در کشور جاری باشد و اصل به شمار می‌رود. امر به معروف نباید فقط در عفاف و حجاب خلاصه شود. البته امروز در جامعه عفاف و حجاب در فوریت قرار دارد. جامعه باید تنظیم باشد.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور  گفت: امر به معروف در جامعه برنامه است و نهی از منکر اعتراض است و این موضوع باید تبدیل به شعار شود. ما به مطالبات مردم و خواست اجتماعی مردم در بحث تشکل‌سازی توجه می‌کنیم.

 هاشمی‌گلپایگانی ضمن اشاره به اینکه موضوع گشت ارشاد مسئولین مورد پیگیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است بیان کرد: این موضوع در درجه اول باید از مدیران ارشد سازمانها و ارگان‌ها شروع شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه عقلانیت و اقتدار از پایه‌های امر به معروف و نهی از منکر است ادامه داد: امام راحل با روش مقتدرانه عقلانی برای پیام امام حسین علیه السلام (امر به معروف و نهی از منکر) مبارزه کرد.

هاشمی‌گلپایگانی در پاسخ به میزان با اشاره به تمایز بین حق شخصی و حقوق جامعه و تبیین این دو به ویژه‌ در بحث حجاب و عفاف گفت: در موضوع تبیین رسانه‌ها و به‌ویژه صدا و سیما مهمترین وظیفه را بر عهده دارند.

قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: در جهاد تبیین قرارگاه تشکیل دادیم که ۱۸ حیطه را در نظر گرفته است. این موضوع نیاز به همت نهادها و مسئولین دارد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند در بحث بی‌حجابی به صورت گسترده فعال هستند گفت: متأسفانه ما نسبت به هجمه دشمن در تبیین حجاب و عفاف آنگونه که باید فعال نبودیم.

هاشمی‌گلپایگانی ادامه داد: کجای دنیا قانون اجباری و قانون اختیاری وجود دارد. خانه حریم خصوصی است. ما در کشور به خانواده کمتر توجه کردیم. وقتی شخص پا از خانه بیرون می‌گذارد باید به قوانین جامعه احترام بگذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *