رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعلام برنامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷

11:38 - 10 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۱۷۶۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
برنامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ اعلام شد.  

خبرگزاری میزان - به گزارش سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، برنامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ و همچنین جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ از سوی کمیته اجرایی AFC اعلام شد.

*دور نخست مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا

۲۲ تیم از رده‌های ۲۶ تا ۴۷ آسیا در رنکینگ فیفا به صورت رفت و برگشت به مصاف هم خواهند رفت تا در نهایت ۱۱ راهی دور دوم خواهند شد..

*دور دوم مقدماتی جام جهانی و انتخابی جام ملت‌ها

۳۶ تیم که شامل تیم‌های ۱ تا ۲۵ آسیا در رده‌بندی فیفا و ۱۱ تیم صعود کرده از دور نخست در ۹ گروه چهار تیمی قرار می‌گیرند و بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود. دو تیم برتر از گروه‌های ۹ گانه که در مجموع ۱۸ تیم خواهند شد به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ صعود می‌کنند.

۱۸ تیم راه یافته به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ در ۳ گروه ۶ تیمی قرعه‌کشی خواهند شد تا پس از برگزاری بازی‌های خود به صورت رفت و برگشت، ۲ تیم برتر هر گروه یعنی ۶ تیم مستقیماً به جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ راه یابند.

*مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

تیم‌های سوم و چهارم گروه‌های ۳ گانه در قالب ۲ گروه ۳ تیمی به صورت رفت و برگشت به مصاف هم خواهند رفت تا در نهایت دو تیم اول از هر گروه به جام جهانی ۲۰۲۶ صعود کنند و همچنین تیم‌های دوم این دو گروه در یک مسابقه برای تعیین سهمیه پلی‌آف بین قاره‌ای به مصاف هم خواهند رفت تا ۸.۵ سهمیه قاره آسیا برای جام جهانی مشخص شود.

همچنین تکلیف ۶ تیم دیگر صعود کننده به جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ در مسابقات دیگر مشخص می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *