رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۹۰ میلیون هکتار حوزه آبخیز کشور در انتظار عملیات آبخیزداری است

23:01 - 09 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۱۱۹۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۹۰ میلیون هکتار حوزه آبخیز کشور در انتظار تکمیل عملیات آبخیزداری است، گفت: باید سالانه ۱۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری صورت گیرد تا این طرح ظرف ده سال تکمیل شود.

خبرگزاری میزان_ ساداتی نژاد در ارتباط با بخش خبر ۲۱ با بیان اینکه یکی از راه های جلوگیری از سیلاب ها، توسعه طرح های آبخیزداری است، اظهار داشت: حدود ۱۳۵ میلیون هکتار، حوزه های آبخیز در کشور است که در طول سال های گذشته تا به امروز بر روی حدود ۳۵ میلیون هکتار آن کار آبخیزداری صورت گرفته و تقریبا ۹۰ میلیون هکتار دیگر باقی مانده است.

وی ادامه داد: بر اساس روال جاری، در سال یک و نیم تا یک و ۷۰۰ میلیون هکتار کار آبخیزداری انجام می شود که با این روند حدود ۴۵ سال طول می کشد تا طرح آبخیزداری در رابطه با ۹۰ میلیون هکتار باقیمانده کامل شود لذا باید یک تغییر مقیاسی را در ابعاد انجام این کار صورت دهیم تا بتوانیم حداقل در سال نزدیک‌ ۱۰ میلیون هکتار از اراضی کشور را آبخیزداری کنیم تا ظرف ده سال بتوانیم به یک شرایط پایداری در حوزه آبخیزداری برسیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور قانون آبخیزداری نداریم ظرف دو هفته آینده لایحه قانون جامع آبخیزداری را به هیئت دولت ارائه خواهیم کرد و در این لایحه به هم افزایی هایی که در بحث مدیریت حوزه های آبخیز لازم است خواهیم پرداخت.

ساداتی نژاد با تاکید بر همگرایی دستگاه ها در اجرای عملیات آبخیزداری گفت: علاوه بر همگرایی دستگاه ها در امر آبخیزداری باید از ظرفیت های مردمی در این رابطه هم بهره مند شد که در این رابطه نیازمند ضوابط قانونی هستیم که به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساداتی نژاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *