افتتاح چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور

10:14 - 30 تير 1397
کد خبر: ۴۳۷۷۸۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مراسم افتتاحیه چهاردهمین المپیاد دانشجویان سراسر کشور در بخش دختران برگزار شد.
افتتاح چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشوربه گزارش گروه ورزشی و به نقل از اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، مراسم افتتاحیه چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری، معاونان و مسئولان وزارت علوم و احمدی معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در دانشگاه شیراز برگزار شد.
 
در این مراسم نادگران رئیس دانشگاه شیراز با خوش آمدگویی به میهمانان اظهار کرد: دانشگاه شیراز به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور درکنار تمامی مأموریت‏های علمی خود به ورزش دانشگاهیان نیز بهایی ویژه می‌دهد و افتخار میزبانی چهاردهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان در دو بخش پسران و دختران گواه این مدعاست. افتخار ما مهمان نوازی و تکریم آن‌ها است، به‏ ویژه آنکه این مهمانان دانشجویان ورزشکار و قهرمانان سخت‏کوش عرصه علم و ورزش و مربیان و سرپرستان فرهیخته آنان باشیم.
 
در ادامه این مراسم محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم طی سخنانی اظهار کرد: در این مسابقات در بخش دختران بیش از ۲۰۰۰ نفر حضور دارند که یک رشد ۳۰ درصدی را نسبت به المپیاد‌های قبلی از لحاظ جمعیت شرکت کننده نشان می‌دهد و با برنامه ریزی‌های بعمل آمده امیدواریم در المپیاد آتی شاهد حضور جمعیت بیش از ۵۰۰۰ نفر را در المپیاد دختران و پسران باشیم.
 
حضور ۹۶ دانشگاه در بخش دختران حاکی از مشارکت گسترده جامعه دانشگاهی در این المپیاد با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته است.
 
در ادامه مراسم تبادار استاندار شیراز نیز حضور دانشجویان و هیات‌های همراه را به شیراز شهر علم و فرهنگ گرامی داشت و از زحمات و تلاش‌های کلیه دست اندرکاران المپیاد تشکر و قدردانی بعمل آورد.
 
در این مراسم غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در سخنانی، انجام فعالیت‌های ورزشی و برگزاری المپیاد‌های دانشجویی را در راستای توسعه و پیشرفت ایران بسیار مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های دولت، تلاش در خصوص توسعه نشاط و سلامتی جسمی جوانان بویژه دانشجویان است. بی تردید داشتن یک جامعه سالم و پویا مستلزم سلامت جسمانی افراد جامعه بوده و دستیابی به این مهم نیازمند توسعه فعالیت‌های ورزشی در بین اقشار مختلف جامعه بویژه دانشجویان است.
 
غلامی با بیان اینکه وزرات علوم تاکید ویژه‌ای بر ارتقای ورزش دانشگاهی با فراهم سازی امکانات ورزشی و با اولویت ورزش همگانی دارد افزود: جوانان مهمترین سرمایه معنوی جامعه اند و این المپیاد فرصت مغتنمی است که پیام اهمیت سالم زیستن را به گوش همگان می‌رساند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *