آخرین اخبار از وضعیت جسمانی آقای بازیگر/کارگردان کیف انگلیسی و احتمال پیوند کبد

21:40 - 29 تير 1397
کد خبر: ۴۳۷۵۴۵
فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به به "تکذیب خبر وخامت حال جمشید مشایخی" و آخرین وضعیت جسمانی "ضیاءالدین دری" کارگردان با سابقه سینما و تلویزیون اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت با اخبار و حاشیه های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آنها می توان به به "تکذیب خبر وخامت حال جمشید مشایخی" و آخرین وضعیت جسمانی "ضیاءالدین دری" کارگردان با سابقه سینما و تلویزیون اشاره کرد.

فرزند کارگردان سریال کیف انگلیسی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به مراحل روند درمان ضیاءالدین دری به احتمال پیوند کبد برای این کارگردان سینما و تلویزیون اشاره کرد.

نامزدهای هفتادمین جوایز سالانه‌ امی 2018 دیشب طی مراسمی اعلام شدند و بر این اساس سریال معروف بازی "تاج و تخت" با نامزدی در 22 رشته توانست رکورددار امی امسال باشد.

همچنین دو سریال "زندگی شبانه در شنبه‌" تولید شبکه ان‌بی‌سی و فصل دوم سریال "وست‌ورلد" دیگر تولید اچ‌بی‌او، هر یک با ۲۱ نامزدی، بعد از "بازی تاج و تخت" بیشترین تعداد نامزدی را به دست آورده‌اند.

مگر نقش لباس است که خرید و فروش می‌شود/وقتی یک فوتبالیست سوپراستار می‌شود یعنی سینما بی در و پیکر است

مینا نوروزی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره حضور کمرنگش طی سال‌های اخیر در عرصه بازیگری گفت: در طی سال‌های اخیر پیشنهاداتی به من شد که یا نقش مورد نظر را نپسندیدم یا به دلیل مسئله مالی با آن پروژه‌ها همکاری نکردم.

وی درباره کمرنگ شدن حضور هنرمندان پیشکسوت در آثار نمایشی اظهار کرد: در حالت خوشبینانه باید گفت سلیقه کارگردانان تغییر یافته است ضمن اینکه کارگردانانی که در سالهای پیشین با ما همکاری داشتند کم کار شده‌اند. در گذشته تعداد آثار هنری پایین بود اما در سال‌های اخیر با وجود اینکه تعداد آثار افزایش یافته است برخی از کارگردانان توانمند در منزل نشسته‌اند و تعدادی دیگر از کارگردانان به شکل تمام وقت و شبانه روزی مشغول تولید هستند.

بازیگر "دنیای شیرین دریا" افزود: کارگردانانی که به شکل تمام وقت در حال تولید فیلم هستند با تعداد خاصی از هنرپیشه‌ها  ارتباط دارند و پس از ساخت یک اثر در اثر بعدی بازهم با همان بازیگران همکاری می‌کنند و این در حالی است که موضوع آثار نیز بسیار به هم نزدیک است، در نتیجه یکی از علت‌های کاهش تولیدات هنری را می‌توان به همین تولیدات دورهمی ربط داد. 

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

آخرین وضعیت از وضعیت جسمانی کارگردان کیف انگلیسی/دبیر جشنواره موسیقی فجر مشخص شد

احتمال پیوند کبد برای ضیاالدین دُری/کارگردان کیف انگلیسی راهی بیمارستان شیراز می‌شود

نوید دری فرزند "ضیاالدین دُری" کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره دلیل بستری شدن پدرش در بیمارستان گفت: بر اساس تشخیص پزشکان پدر مشکل خودایمنی کبد داشته و به همین دلیل درمان همچنان روی وی ادامه خواهد داشت.

وی در همین راستا ادامه داد: به دلیل بهبود روند درمان و همچنین امکانات بیشتر قصد داریم بیمارستان محل درمان پدر را تعویض کنیم. ادامه روند درمان پدر نیازمند انجام کارهای خاصی است که فعلاً در بیمارستان فعلی ممکن نیست. 

فرزند "ضیاالدین دُری" با اشاره به وضعیت عمومی پدرش اضافه کرد: البته خوشبختانه وضعیت عمومی پدر از لحاظ فشار خون و هوشیاری بسیار خوب است اما ناراحتی کبد وی همچنان ادامه دارد و پزشکان تشخیص داده اند که باید ادامه روند درمان در بیمارستان دیگری پیگیری شود.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

آخرین وضعیت از وضعیت جسمانی کارگردان کیف انگلیسی/دبیر جشنواره موسیقی فجر مشخص شد

شاهین فرهت دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر شد

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی شاهین فرهت را به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر منصوب کرد.

در حکم معاون امور هنری برای شاهین فرهت آمده است: «با استناد به بند ۳ از فصل دوم «آیین نامه برگزاری جشنواره موسیقی فجر» و با توجه به نظر اعضای محترم شورای پیشنهاد دبیر آیین نامه مذکور، و نیز تجارب ارزنده جنابعالی در حوزه موسیقی، به موجب این حکم به عنوان دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر منصوب می شوید.

امید است با همکاری و همفکری هنرمندان، پیشکسوتان و صاحبنظران و نیز برنامه ریزی جامع، اصولی و بررسی ادوار گذشته، جشنواره سی و چهارم با کیفیت بهتر و متناسب با انتظار مردم، به ویژه جامعه هنری کشور برگزار گردد. بدیهی است کلیه همکاران و مدیران معاونت امور هنری، نهایت همکاری را با جنابعالی معمول خواهند داشت.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.


سریال پدر اثری ساختار شکنانه با موضوع خانواده است/حضور سه نسل در مجموعه‌ای تلویزیونی

بازیگر سریال پدر گفت: سریال پدر اثری خانوادگی و ساختار شکنانه است و در آن علاوه بر موضوع عشق ویژگی‌های اخلاقی چون فداکاری، مردانگی، جوانمردی و گذشت تاکید شده که گروه نیز به دنبال تحقق نتیجه‌ای خوب از ساخت آن بوده است.

اکبر رحمتی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره سریال "پدر" گفت: فیلمبرداری سریال پدر هنوز به پایان نرسیده و تا 10 روز دیگر ادامه دارد.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 

اولین تصویر رسمی تام هاردی در فیلم سینمایی ونوم منتشر شد/////////////////////////سه شنبه
اولین تصویر رسمی تام هاردی در فیلم سینمایی ونوم منتشر شد

تصویر رسمی از حضور "تام هاردی" در فیلم سینمایی "ونوم" که به نوعی دشمن اصلی "مرد عنکبوتی" محسوب می شود توسط کمپانی مارول منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نخستین تصویر رسمی از حضور "تام هاردی" در فیلم سینمایی "ونوم" که به نوعی دشمن اصلی "مرد عنکبوتی" محسوب می شود توسط کمپانی مارول منتشر شد.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

 
ماجرای بازیگرانی که تنها یک نقش را در تمام فیلم‌ها بازی می‌کنند/سینمای امروز دچار کپی‌برداری شده است

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: با وجود این که در سینما برخی آثار از تنوع ژانر برخوردار هستند اما بسیار شاهد تکرار سوژه‌ها هستیم. کپی‌برداری منحصر به نویسندگان نیست بلکه بازیگران نیز در این چرخه وارد شده اند به طوری که با انتخاب نقش‌هایی چون نقش های موفق قبلی خود و تکرار مکررات خود را روی پرده نگاه می دارند.افسانه ناصری

بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره وضعیت امروز فیلمسازی گفت: فیلمسازی در حال حاضر منحصر به آثار و موضوعاتی با محوریت دختران و پسران جوان شده است.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 

 

دختران ایرانی باید حضرت معصومه (س)را الگوی خود قرار بدهند/بهشت بر زائر حرم خواهر امام رضا (ع) واجب می‌شود

دختران ایرانی باید حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار بدهند/بهشت بر زائر حرم خواهر امام رضا (ع) واجب می‌شود

کارشناس ارشد علوم قرآنی گفت: دختران در موارد بسیاری از جمله عفاف، پاکدامنی، حجاب،خشوع و خضوع باید حضرت معصومه را الگوی خود قرار دهند و به این موارد در خانواده‌هایشان توجه بسیاری داشته باشند.

محمد حسین محمدی کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص فرارسیدن ایام مبارک دهه کرامت گفت: در ایام بزرگ و والایی با نام "دهه کرامت" قرار داریم. ایامی خجسته که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا(ع) پایان پیدا می کند.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 

بازیگر سریال وست ورلد دچار شوک و وحشت شد////////////////////////شنبه
بازیگر سریال وست ورلد دچار شوک و وحشت شد

"جیمز مارسدن" بازیگر سریال مطرح "وست ورلد" که به تازگی پخش دومین فصل خود را به پایان رسانده با فیلمی تازه به سینمای هالیوود آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، "جیمز مارسدن" بازیگر سریال مطرح "وست ورلد" که به تازگی پخش دومین فصل خود را به پایان رسانده با فیلمی تازه به سینمای هالیوود آمده است.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید. 

مجید صالحی سینمای ایران را زیر نظر گرفت/اولین تجربه کارگردانی بازیگر کمدی در راه جشنواره فجر

مجید صالحی سینمای ایران را زیر نظر گرفت/اولین تجربه کارگردانی بازیگر کمدی در راه جشنواره فجر

پروانه ساخت فیلم سینمایی "زیر نظر" اولین تجربه "مجید صالحی" در مقام کارگردان چندی پیش توسط شورای پروانه ساخت صادر شد و حالا این بازیگر کمدی در جرگه کارگردانان سینمای ایران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، پروانه ساخت فیلم سینمایی "زیر نظر" اولین تجربه "مجید صالحی" در مقام کارگردان چندی پیش توسط شورای پروانه ساخت صادر شد و حالا این بازیگر کمدی در جرگه کارگردانان سینمای ایران قرار خواهد گرفت.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید. 

سیروس همتی

گلایه همتی از تهیه‌کنندگانی که پول از نابازیگر می‌گیرند، اما خرج فیلم نمی‌کنند/من توان آوردن سرمایه‌گذار در آثار را ندارم

بازیگر "مارمولک" گفت: برخی تهیه کنندگان و کارگردانان پول گرفته شده از بازیگر که در قبال نقش گرفته اند را صرف خرید امکانات، پذیرایی و پیش بردن روند تولید می‌کنند و به علاقه آن بازیگر پاسخ می‌دهند، اما برخی دیگر پول گرفته شده از نابازیگر را نیز برای روند تولید استفاده نمی‌کنند و عمدا به شکل ریاضتی فیلم را می‌سازند که این نهایت بی انصافی است.

سیروس همتی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره بازیگران پولی در سینما گفت: بنده روند ظهور بازیگران پولی در سینما را نسبی می بینم به این معنا که اگر تعهداتی که در ساخت یک فیلم از سوی نهادهای مختلف به تهیه کننده داده شده است، انجام شود ما شاهد چنین روندی نخواهیم بود.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 

 

سر دلبران پایبندی به خانواده را به نسل نوجوان یاد داد/با حکایت کمال به تلویزیون بر می‌گردم

نگار عابدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره آخرین فعالیت هنری خود گفت: معمولاً تا حضورم در کاری به قطعیت نرسیده باشد در خصوص آن اطلاع رسانی نمی‌کنم. با این وجود در سریال "حکایت کمال" به کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی و تهیه‌کنندگی محسن شایان‌فر به ایفای نقش خواهم پرداخت. این سریال برای تلویزیون آماده خواهد شد و هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد.

وی درباره لزوم تولید آثاری همچون سریال"سرّ دلبران" اظهار کرد: آثاری همچون سرّ دلبران نشان دهنده توجه به همه نسل هاست و به همین دلیل با استقبال عموم مخاطبان روبرو می شود. انتخاب یزد به عنوان لوکیشن سریال "سردلبران" به دلیل بافت قدیمی آن شهر بوده و سعی داشتیم اشخاصی را نشان دهیم که در زمان جدید در آن بافت قدیمی زندگی می‌کنند. سر دلبران افرادی را نشان می دهد که رابطه ای با خانواده و دوستان ندارند و خاطراتشان نیز در حال نابودی است.

عابدی در ادامه افزود: روابط بین نسل ها که در گذشته زنجیره وار و پیوسته بود از دوره نوجوانی من کمرنگ شد و خاطرات آن دوران در ذهنم هک شده است اما در حال حاضر نوجوانان روبط بین نسل‌ها را ندیده و نسبت به آن آشنایی ندارند که این موضوع اصلا خوب نیست. لزوم ساخت سریال‌هایی در حال و هوای "سرّ دلبران" چون شما را به دنیای گذشته و آداب و رسوم آن دوران می بنرد مانند آلبوم خانوادگی است که عکس‌های سیاه وسفید قدیمی از زندگی گذشته را می‌بینید، با آن ارتباط برقرار می‌کنید و با کمک آن رو به جلو حرکت می‌کنید.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

آزادی زندانیان جرایم غیر عمد از برنامه‌های دهه کرامت/خدمت کریمانه و دستگیری از فقرا از سوی آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و عضو هیات مدیره ستاد دیه کشور به مناسبت دهه کرامت و اعلام برنامه‌های این دهه برگزار شد. 

بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ابتدای برنامه گفت: دهه کرامت را به همه مردم تبریک می‌گویم. دهه‎‎ای  که با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به پایان می‌رسد. در این نشست قصد دارم برنامه‌هایی که آستان قدس رضوی برای دهه کرامت انجام خواهد داد را اعلام کنم. 

وی افزود: شعار امسال حمایت از تولید کالای ایرانی است. هر سال با توجه به آمار زائران که نسبت به سال قبل از آن افزایش پیدا می‌کند برنامه‌ریزی می‌کنیم. در سال ۹۶ جمعیتی بالغ بر ۳۰ میلیون نفر به مشهد و زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع)  آمدند. مبحث زیارت موضوعی است که نشان از قدرت نرم شیعه دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس به نمونه قدرت نرم شیعه اشاره و اظهار کرد: نمونه قدرت نرم شیعه راهپیمایی اربعین است. قدرت نرم شیعه در اربعین برای همه ملموس است و هر سال در حال افزایش است. آستان قدس رضوی برای دهه کرامت شعار خدمت کریمانه را انتخاب کرده است.
 
بختیاری ادامه داد: یکی از اتفاقات مهم اسلام هجرت علی بن موسی الرضا(ع) است که آثار، برکات و تمدن سازی به همراه داشت. هجرتی که حضرت در آن از مدینه به مرو آمدند و  پس از دو سال زندگی در مرو به شهادت رسیدند.
 
برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.
 بازی تاج و تخت بازی ۲۲ نامزدی رکورددار امی ۲۰۱۸ شد/آنتونیو باندراس نامزد اسکار تلویزیونی شد
بازی تاج و تخت با ۲۲ نامزدی رکورددار امی ۲۰۱۸ شد/آنتونیو باندراس نامزد اسکار تلویزیونی شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نامزدهای هفتادمین جوایز سالانه‌ امی 2018 دیشب طی مراسمی اعلام شدند و بر این اساس سریال معروف بازی "تاج و تخت" با نامزدی در 22 رشته توانست رکورددار امی امسال باشد.

همچنین دو سریال "زندگی شبانه در شنبه‌" تولید شبکه ان‌بی‌سی و فصل دوم سریال "وست‌ورلد" دیگر تولید اچ‌بی‌او، هر یک با ۲۱ نامزدی، بعد از "بازی تاج و تخت" بیشترین تعداد نامزدی را به دست آورده‌اند.

فهرست نامزد‌های هفتادمین جوایز امی که به اسکار تلویزیونی مشهور است در بخش‌های بهترین سریال، فیلم تلویزیونی و بازیگری به شرح زیر است:

بهترین سریال درام

  • "سرگذشت ندیمه"
  • "بازی تاج و تخت"
  • "این ما هستیم"
  • "تاج"
  • "آمریکایی‌ها"
  • "چیز‌های عجیب"
  • "وست‌ورلد"

برای مشاهده ادامه فهرست نامزدها اینجا کلیک کنید.

حضرت معصومه (س) الگوی رفتاری بانوان جامعه هستند/شفاعت دختر امام کاظم (ع) برای تمام مسلمانان گسترده است

حضرت معصومه (س) الگوی رفتاری بانوان جامعه هستند/شفاعت دختر امام کاظم (ع) برای تمام مسلمانان گسترده است

محمد طاها مرادی کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: حضرت معصومه (س) که در طول مدت حیاتشان در خانواده‌ای معصوم و مسلط به مبانی و مفاهیم دینی پرورش پیدا و زندگی کرده‌اند، خصوصیت‌ها و ویژگی‌های ارزشمند بسیاری را در درون خود دارند که مومنان با شناخت ابعاد وجودی آن حضرت می‌توانند در راستای رسیدن به کمالات مطلوب هر چه جدی‌تر گام بردارند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خواهر گرامی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) این است که پدر و مادر ایشان به اندازه ‌ای تأثیر عمیق در ذهن و جسم این بانو برجای گذاشته بودند که چنین تاثیرگذاری غیر قابل انکار است از این جهت نمی‌توان فضیلت‌های این حضرت را فراموش کرد چرا که شرافت خانوادگی ایشان زبانزد است.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: براساس آنچه در روایت‌ها آمده، مادر بزرگوار حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به اندازه‌ای به معنویات توجه داشتند که همه ایشان را به نورانیت و پاکی می‌شناختند و به طور طبیعی چنین ویژگی‌هایی از مادر به فرزندان نیز منتقل می شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: بالاترین جایگاه شفاعت کردن برای افراد مربوط به پیامبر اکرم (ص) است البته پس از ایشان دو تن از بانوان گرامی اسلام از جمله حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت معصومه (س) می‌توانند شفاعت‌های گسترده‌ای را برای علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت رقم بزنند.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

 

//////////////////////////////
خبر وخامت حال جمشید مشایخی را کاملاً تکذیب می‌کنم/برخی تا آبروی پدر را نبرند دست از کار نمی کشند


فرزند "جمشید مشایخی" گفت: پدر من اصلاً مدیر برنامه ندارد. پدر سالهاست که فعالیت چندان زیادی ندارد که نیازی به مدیر برنامه باشد. اگر فردی چندین بار به دیدار او آمده و یا برای چند مراسم برخی مقدمات را فراهم کرده که نباید اسمش را مدیر برنامه بگذاریم.

سام مشایخی فرزند "جمشید مشایخی" بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر اوضاع بد جسمانی پدرش گفت: من تمامی این اخبار را توسط هر شخصی منتشر شده کاملاً تکذیب می کنم زیرا خوشبختانه حال پدر خوب است.

برای شماهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 


محمدرضا گلزار روی صحنه می‌رود/طنین قطعه دیوونه در ارومیه

کنسرت محمدرضا گلزار روز دوشنبه ۱ مردادماه ساعت ۲۲:۰۰ در سالن دریا ارومیه برگزار می‌‎شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، محمدرضا گلزار خواننده موسیقی پاپ در جدیدترین کنسرت خود در ارومیه با طرفداران خود دیدار می‌کند.

گلزار در این کنسرت مجموعه‌ای از قطعات قبلی و جدید خود از جمله "دیوونه" را برای مخاطبان می‌خواند.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید.

کتاب الکترونیک تا چه حد رواج داشته است/جای خالی هنرمندان در صداپیشگی کتب صوتی/////////////////////////سه شنبه
استفاده از کتاب الکترونیک تا چه حد در سرانه مطالعه تاثیر داشته است/جای خالی هنرمندان در صداپیشگی کتب صوتی

طی سالیان گذشته تاکید ویژه اهالی کتاب، انتشارات ها و نویسندگان بر رواج کتب الکترونیک به طور جدی به گوش می رسد اما باید دید این شعارها تا چه حد جامه عمل بر تن پوشیده اند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، به گفته اکثر کارشناسان و همچنین آمارهای موجود سرانه مطالعه کتاب در کشور در وضعیت خوبی به سر نمی برد و این سرانه و آمار هر روز و با گذشت زمان در حال کاهش است. اتفاقی که اگر در سالهای آتی نیز ادامه یابد خطری جدی در چرخه فرهنگ به حساب خواهد آمد.

برای مشاهده ادامه این گزارش اینجا کلیک کنید. 

دکتر ایران رکن آبادی
باید سبک زندگی حضرت فاطمه (س) جهانی شود/اعلام برنامه‌های مجمع جهانی اهل بیت در امور فرهنگی

مدیر کل امور زنان در مجمع جهانی اهل بیت گفت: سبک زندگی فاطمی حرکتی بسیار بزرگ است که به تمام زنان جهان در زندگی کمک خواهد کرد و این یک واقعیت است. وقتی سبک زندگی حضرت فاطمه(س) جهانی شود می‌توانیم بگوییم که موفق شده‌ایم.

ایران رکن آبادی مدیر کل امور اجتماعی زنان در مجمع جهانی اهل بیت در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره مشارکت زنان در برنامه های مختلف فرهنگی، گفت: بخش زنان مجمع جهانی اهل بیت در راستای ترویج سبک زندگی فاطمی و سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) در تمام جهان تلاش می‌کند.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید. 

 

بازی در نقش روحانی ریسکی بود که قبول کردم/ستایش ۳ بسیار جذاب و زیبا خواهد بود/////////////////////شنبه

بازی در نقش روحانی به دلیل اهمیتی که دارد سخت است/ستایش ۳ این بار همه را شگفت زده می‌کند

بازیگر سریال "ستایش 3" گفت: برای من نقش یک روحانی تجربه ای جدید بود و ترجیح دادم با توجه به اهمیت و جایگاهی که روحانیت دارد، با چنین نقش سختی خودم را محک بزنم و ببینم به قول معروف چند مرده حلاجم.

فرهاد جم بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درخصوص حضورش در سریال "ستایش 3" در نقش یک روحانی گفت: من پیشتر در یک فیلم کوتاه نقش روحانی را بازی کرده بودم اما به صورت جدی و بلند مدت نخستین مرتبه ای است که در نقش شخصیت یک روحانی ظاهر شده ام.

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

حضرت معصومه(ص) صاحب زیارت نامه مخصوص هستند/حاجت های خود را از دختر امام هفتم بخواهید

حضرت معصومه (س) صاحب زیارت نامه مخصوص هستند/حاجت‌های خود را از دختر امام هفتم بخواهید

کارشناس علوم قرآنی گفت: ‌هر کسی به فراخور نیاز مادی و معنوی خود و حاجت های دنیایی و اخروی خود می تواند در سایه حضرت معصومه (س) از آن برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، در روز اول ذیقعده سال 173 هجری، در شهر مدینه چشم به جهان گشود. این بانوی بزرگوار، از همان آغاز، در محیطی پرورش یافت كه پدر و مادر و فرزندان، همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند. عبادت و زهد، پارسایی و تقوا، راستگویی و بردباری، استقامت در برابر ناملایمات، بخشندگی و پاكدامنی و نیز یاد خدا، از صفات برجسته این خاندان پاك سیرت و نیكو سرشت به شمار می‌رفت. 

برای مشاهده ادامه این گفت و گو اینجا کلیک کنید.

 

چکناواریان

جوایز و تشویق‌ها تضمینی برای موفقیت یک هنرمند نیست/ارزش هر هنرمند پس از مرگش تعیین می شود

لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی به مناسبت تقدیر و اهدای جایزه سرو ایرانی به او گفت: همیشه اعتقاد داشته ام و دارم که اثر یک هنرمند نام وی را پس از مرگ او ماندگار می‌کند و در طول حیاتش موقعیت اجتماعی و چگونه زندگی کردنش مهم است.

وی در همین راستا افزود: واقعیت این است که من خودم را جدی نمی‌گیرم بلکه کارم را جدی می‌گیرم در نتیجه اثرم دیده می‌شود. از کسانی که مرا با برنامه‌های مختلف مورد تقدیر قرار می‌دهند تشکر می‌کنم.

این آهنگساز درباره تاثیر قدردانی‌ها و بزرگداشت‌ها برای اساتید موسیقی در ادامه مسیر هنری شان اظهار کرد: قدردانی‌ها برای پشبرد کار و رزومه جوانان عرصه موسیقی که در ابتدای کار قرار دارند بسیار مهم و مفید است اما وقتی برای هنرمندانی در سن من باشد به زدن لبخند و تشکر خلاصه می‌شود.

چکناواریان ارزش هنرمند را بسیار بالا دانست و افزود: هیچ کدام از بزرگداشت‌ها و تقدیرهایی که برای اساتید عرصه موسیقی می شود تضمینی برای ارزش یک هنرمند نیست بلکه ارزش هنرمند پس از مرگش تعیین می‌شود.

وی درباره بزرگداشت هشتادمین سالروز تولدش و برگزاری کنسرت با گروه اروپایی که عوائد آن به کودکان کار تعلق می‌گیرد بیان کرد: من تجربه‌ای در کنسرت‌های خیریه‌ای برای کودکان کار ندارم اما سال‌ها برای کمک به بیمارستان محک رهبری کنسرت‌هایی را برعهده داشته‌ام. معتقدم کنسرت‌ها و جشنواره‌هایی که به هر نحوی برای امور خیریه پول جمع آوری می‌کنند حرکتی بسیار خوب و فوق العاده‌ است به ویژه اگر خرج همان بچه‌ها و بیماران شود. هر کسی در زندگی باید کارهای خیریه انجام دهد چون در این دنیا تنها نیست.

برای مشاهده ادامه این گفت وگو اینجا کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *