هیچ کالایی اجازه افزایش قیمت ندارد/ اختیار اعلام جنگ از نتانیاهو گرفته شد/ شروط عجیب تیام و جپاروف برای استقلال

17:56 - 27 تير 1397
کد خبر: ۴۳۷۳۹۲
ستاد تنظیم بازار در جلسه اخیر خود با وجود درخواست‌های متعدد تولیدکنندگان اجازه افزایش قیمت به هیچ کالایی نداد.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ،دستکاری ترامپ در متن صحبت‌هایش با پوتین، تغییر ساعت کار ادارات چقدر مصرف برق را کاهش داد؟، ستون تیم کی‌روش ربوده شد!، واکنش آمریکا به شکایت تهران از واشنگتن و لیست کالا‌های ممنوعه برای حجاج اعلام شد این ها عناوین اخباری هستند که می توانید در بسته خبری امروز مرور کنید.

اختیار اعلام جنگ از نتانیاهو گرفته شد

فارس، کنست اردیبهشت ماه امسال قانونی را تصویب کرد که این اختیار را به نخست‌وزیر این رژیم می‌داد که «در شرایط اضطراری» بدون دریافت تایید از کابینه، علیه یک کشور اعلام جنگ کند. بر اساس آن قانون، نخست‌وزیر برای اعلام جنگ، تنها باید با وزیر جنگ رایزنی می‌کرد. به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، متمم لغو این قانون با ۷۷ رأی مثبت در برابر ۱۶ رأی منفی تصویب شد و از این پس تصمیم اعلام جنگ باید پس از رأی‌گیری در کابینه، اتخاذ شود. از جمله مهمترین نگرانی‌های مطرح‌شده درباره قانونی که حالا لغو شده، این بود که در آن «شرایط اضطراری» تعریف نشده بود و نخست‌وزیر می‌توانست به بهانه بروز وضعیت اضطراری، کابینه رژیم صهیونیستی را از فرآیند تصمیم‌گیری درباره جنگ کنار بگذارد.
 
شروط عجیب تیام و جپاروف برای استقلال

رضا افتخاری و پندار توفیقی مدیرعامل و معاون باشگاه استقلال برای مذاکره راهی ترکیه شدند و با نماینده‌های تیام و جباروف برای حضور در استقلال مذاکره کردند.

هیچ کالایی اجازه افزایش قیمت ندارد/ اختیار اعلام جنگ از نتانیاهو گرفته شد/ شروط عجیب تیام و جپاروف برای استقلال
تیام در مذاکرات خود با باشگاه استقلال اعلام کرده که حاضر است قراردادی به مدت نیم فصل عقد کند. جباروف هم اعلام کرده قرارداد سه ساله می‌بندد.همچنین جباروف شرط کرده برای عقد قرارداد ۱۳۰ هزار دلار طلبی که از استقلال دارد را دریافت کند و بعد قرارداد امضا کند.
 
دستکاری ترامپ در متن صحبت‌هایش با پوتین +عکس

انتشار عکسی از متن از پیش آماده‌شده توضیحات ترامپ، موجب شد تا حتی تلاش ترامپ برای کاستن از جنجال‌های نشست هلسینکی، خود به بهانه‌ای تازه برای انتقاد از او بدل شود.

هیچ کالایی اجازه افزایش قیمت ندارد/ اختیار اعلام جنگ از نتانیاهو گرفته شد/ شروط عجیب تیام و جپاروف برای استقلال
این عکس که هنگام صحبت‌های ترامپ در جمع اعضای کابینه گرفته شده، نشان می‌دهد که ترامپ در متنی که احتمالا مشاورانش برای او نوشته‌اند، دست برده و عبارتی مهم را که مربوط به لزوم محاکمه افرادی است که ممکن است با روسیه تبانی کرده باشند، حذف کرده است.بر اساس این عکس، ترامپ روی جمله‌ای خط کشیده که می‌گوید دولت او تلاش خواهد کرد تا «هر کسی را که در این مداخله نقش داشته، در محضر قانون» حاضر کند. او همچنین بالای این برگه درشت و البته با غلط املایی، نوشته است که «هیچ تبانی‌ای در کار نبوده است.»
 
هیچ کالایی اجازه افزایش قیمت ندارد

تسنیم، یکی از اعضای ستاد تنظیم بازار گفت: در جلسه تنظیم بازار روز گذشته با وجود درخواست‌های بخش‌های مختلف تولید برای افزایش قیمت محصولات خود با هیچ کدام از درخواست‌ها موافقت نشد.
 
هیچ کالایی اجازه افزایش قیمت ندارد/ اختیار اعلام جنگ از نتانیاهو گرفته شد/ شروط عجیب تیام و جپاروف برای استقلال
برخی صنایع در این جلسه با توجه به افزایش قیمت ارز، بالا رفتن قیمت مواد اولیه و هزینه انتقال پول خواهان افزایش قیمت محصولات خود بوده اند، اما ستاد تنظیم بازار با این امر موافقت نکرد.
 
تغییر ساعت کار ادارات چقدر مصرف برق را کاهش داد؟

خوش خلق مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به وضعیت برق منطقه‌ای تهران گفت: در برق منطقه‌ای تهران، استان‌های البرز و قم را هم پوشش می‌دهیم و با توجه به ظرفیت نصب شده ۱۲ هزار مگاواتی اکنون پیک مصرف به ۱۰ هزار و ۶۱ مگاوات رسیده که تا مرداد به ۱۰ هزار و ۶۰۰ مگاوات می‌رسد و تغییر ساعات کاری در تهران کاهش ۳۰۰ مگاواتی را داشته است و طی تعطیلات رسمی ۱۰ درصد کاهش مصرف در تهران دیده شده است.
 
ستون تیم کی‌روش ربوده شد!

روزنامه استاد الدوحه قطر در نسخه چاپی امروز خود (چهارشنبه) در مطلبی با عنوان «الاهلی ستون تیم کی‌روش را ربود» نوشت: امید ابراهیمی ستون اصلی تیم تحت هدایت کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که در ۳ بازی به میدان رفت. موقعیت بازی او تکیه‌گاه فشار‌های خط میانی و مشارکت در حمله بود. امید ابراهیمی قرار است با توجه به تجارب گسترده‌اش در چند فصل اخیر فوتبال ایران در باشگاه‌های سپاهان و استقلال نقطه قوت تیم الاهلی باشد.
 
ترامپ درباره ایران به پوتین چه گفت؟
 
هیچ کالایی اجازه افزایش قیمت ندارد/ اختیار اعلام جنگ از نتانیاهو گرفته شد/ شروط عجیب تیام و جپاروف برای استقلال
مهر، عمده توضیحات ترامپ درباره گفتگو با پوتین در خصوص ایران بود. وی در این دیدار با اشاره به توافق اتمی کشور‌های ۱+۵ با ایران، گفت: این یکی از بدترین توافقاتی بود که کسی ممکن است تصور کند. خروج ما از توافق اتمی بود که پیامد‌های عمیقی بر تهران گذاشته و عملا به تضعیف آن انجامیده است. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: همه این‌ها ممکن است در دوره‌ای سبب شود تا ایران با آمریکا برای انجام گفتگو و رسیدن به یک توافق جدید تماس بگیرد، و شاید هم این کار را نکند. ایران کشوری نیست که پنج ماه پیش بود. آن‌ها با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند و در صورتی که با ما به توافق دست یابند، این مشکلات را خیلی راحت‌تر می‌توانند حل کنند.
 
لیست کالا‌های ممنوعه برای حجاج اعلام شد

طی روز‌های اخیر انواع دارو‌های ممنوعه و غیر مجاز شامل آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، هیدرومرفین، متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، اکسپکتورانت کدیین و استامینوفن کدیین اعلام شده است. اما در میان انواع دارو‌های اعلامی، زائران نباید برخی کالا‌ها و اجناس را در داخل هواپیما یا حتی جامه دان‌ها قرار دهند.
برخی از این کالا‌ها که نباید در ساک دستی یا جامه دان زائران باشد، شامل سلاح از هر قبیل، مواد محترقه، مواد مخدر و روانگردان از هر قبیل و پیش ساز‌های آنها، اسباب بازی‌های شبیه به سلاح، گاز اسپری فندک و ... اقلامی از این دست هستند.همچنین توصیه می‌شود که زائران عزیز، دارو‌های گیاهی شبیه به مواد مخدر (شیرین بیان یا همانند آن) را در ساک دستی یا جامه دان‌ها همراه نداشته باشند.ضمنا اکیدا توصیه می‌شود که زائران از همراه آوردن ترشی، آبغوره، آبلیمو و مایعات اسیدی به داخل هواپیما پرهیز کنند.
 
واکنش آمریکا به شکایت تهران از واشنگتن
 
هیچ کالایی اجازه افزایش قیمت ندارد/ اختیار اعلام جنگ از نتانیاهو گرفته شد/ شروط عجیب تیام و جپاروف برای استقلال
یکی از مقامات وزارت کشور آمریکا به شکایت ایران از واشنگتن در دیوان بین المللی دادگستری واکنش نشان داد. این مقام وزارت کشور آمریکا که نخواست نامش فاش شود گفت: در مورد جزئیات نمی‌توانیم نظری بدهیم، اما درخواست ایران بی‌اساس است و ما در نظر داریم در دیوان بین‌المللی دادگستری با قدرت تمام از ایالات متحده دفاع کنیم.
 
جزئیات درخواست کارگران برای بازنگری در دستمزد ۹۷
 
با گذشت چهار ماه از سال، اکنون نمایندگان کارگری عضو شورای عالی کار به دلیل شرایط ویژه اقتصادی طی نامه ای، درخواست بازنگری در دستمزد ۹۷ را به وزارت کار ارائه دادند.
این درخواست به دلیل شرایط پیش آمده اقتصادی که منجر به تورم در اقلام ضروری خانوار و به تبع آن کاهش قدرت خرید کارگران شده است، به احمد مشیریان معاون روابط کار وزیر کار ارسال شده است. نمایندگان کارگری از مشیریان، معاون وزیر کار و دبیر شورای عالی کار درخواست کرده اند که موضوع بازنگری در دستمزد سال ۹۷ در دستور کار اولین جلسه شورای عالی کار قرار گیرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *