انتقاد اوباما از سیاست‎های دولت ترامپ

15:38 - 27 تير 1397
کد خبر: ۴۳۷۳۳۸
رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنانی سیاست‎های دولت ترامپ را مورد انتقاد قرار داده است.

انتقاد اوباما از سیاست‎های دولت ترامپبه گزارش گروه بین الملل ، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به مناسبت یکصدمین سالروز تولد نلسون ماندلا طی سخنانی در ژوهانسبورگ، درباره بروز سیاستمداران دروغگو هشدار داد.

وی در بخش دیگری گفت: «کسی که منتقد اصلی رویه‌های تجاری کشور چین بود و سیاست مهاجرتی را نیازمند بازبینی می‌دانست، پیش بینی می‌کرد که مهاجرت عمده‌ترین تهدید امنیت شغلی است. اما باید توجه داشت که فقدان امنیت شغلی نه به دلیل تجارت غیرمنصفانه بلکه به خاطر تکنولوزش هوش مصنوعی است.»

نخستین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا گفت: کشور‌هایی که خود را به عنوان نژاد برتر معرفی کردند، در نهایت در جنگ‌های داخلی یا خارجی نابود شدند و هزینه ادعا‌های خود را پرداختند.

اوباما اظهار داشت: «به نظر می‌رسد جهان مجددا به مسیر قدیمی، خطرناک و وحشیانه خود برای بقا باز می‌گردد و در این مسیر بسیاری از افراد به دنبال تضعیف نهاد‌های مبتنی بر دموکراسی هستند.»

وی در بخش دیگری افزود: «ساختار قبلی بی عدالتی و استثمار هرگز کاملا از بین نرفت. شاید خیلی چیز‌ها عوض شده باشد، اما چیز‌های بیشتری از گذشته همچنان باقی مانده‎اند.»

او ضمن انتقاد به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ به صورت غیرمستقیم از تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه یاد کرده و گفت: «باید به تیم چندملیتی و چند فرهنگی فرانسه توجه کنیم. همه این افراد از نسل گالیله نبودند، اما همگی فرانسوی بودند.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *