حزب الله و جنبش امل در بیانیه‌ای بر حفظ حقوق لبنان اعلام پایبندی کردند

20:50 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۲۳۱۹
حزب الله و جنبش امل با انتشار بیانیه مشترکی بر حفظ حقوق لبنان تأکید کردند.

خبرگزاری میزان_ مقامات ارشد حزب الله لبنان و جنبش امل همزمان با نزدیک شدن به روزهای آغازین سال جدید قمری و مراسم دهه اول محرم، نشستی مشترک برگزار کردند و به رایزنی پیرامون مسائل و موضوعات مختلف پرداختند و در پایان این نشست بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این نشست که هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله و شماری از اعضای ارشد جنبش امل حضور داشتند، بر ضرورت توجه ویژه به اولویت‌های اقتصادی و معیشتی مردم لبنان و اهمیت چاره اندیشی وزارت خانه‌ها و مراجع مربوطه برای تأمین نیازمندی‌های مردم در بخش‌های آرد و گندم، مواد غذایی و کنترل قیمت کالاها بدون تسلیم شدن در مقابل فشارها تأکید و اعلام کردند: در این شرایط به هیچ عنوان جایز نیست که مسئولان و وزارتخانه‌های مربوطه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و همه طرف‌های سیاسی با وجود تمام اختلافات موجود، باید برای حل مشکلات وارد میدان شوند و روند تشکیل دولت ملی را که قادر به ارائه راه حل های کارساز باشد، تسریع بخشند.

همچنین در این بیانیه مشترک دو طرف با اشاره به پرونده ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی تأکید شد: در سال ۲۰۰۶ و در چنین روزهایی مثلث طلایی ملت، ارتش و مقاومت لبنان صفحه‌ای از صفحات شکوه، عزت، افتخار و پیروزی علیه دشمن صهیونیستی را برای لبنان و امت رقم زد. ما ضمن تبریک دوباره این پیروزی به مردم لبنان و رزمندگانی که این پیروزی عظیم را ثبت کردند، بر پایبندی خود به حق لبنان در بهره برداری از منابع نفتی، گازی و آبی آن تأکید و اعلام می‌کنیم که به هیچ عنوان از این حق کوتاه نیامده و هیچ امتیازی نخواهیم داد و تسلیم روند عادی سازی روابط با دشمن نخواهیم شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر تعهد خود به حق لبنان برای استفاده از تمام ابزارهای قدرت به منظور حفظ تمامی حقوق خود و دفاع از منابع دریایی و زمینی تأکید می‌کنیم آنگونه که از حاکمیت خود دفاع و سرزمین‌های اشغالی لبنان را آزاد کردیم.

در نشست مشترک حزب الله و جنبش امل همچنین بر ضرورت استفاده از مفاهیم و ارزش‌های والای محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) برای عبور از مرحله حساس کنونی در تاریخ لبنان و حفظ وحدت، مقاومت، عزت و استقامت تأکید کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *