فروغی: عدم حضور در مسابقات باعث اُفت رنکینگ تیراندازان می‌شود/ جایگاه خودمان را از دست دادیم

8:45 - 04 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۲۱۶۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
قهرمان تیراندازی المپیک و جهان گفت: عدم حضور در مسابقات باعث افت رنکینگ ورزشکاران ایرانی در فدراسیون جهانی می‌شود و این اتفاق تنها به ضرر ماست.

جواد فروغی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص عدم حضور تیم ملی تیراندازی در جام جهانی کره‌جنوبی اظهار داشت: مسابقات کره‌جنوبی آخرین رقابت پیش از پیکارهای قهرمانی جهان در مصر بود. بر همین اساس رقابت دیگری نداریم تا در آن بتوانیم حضور پیدا کنیم، اما به دلیل عدم تهیه بلیت امکان اعزام تیم به کره‌جنوبی فراهم نشد. اکنون هم تنها کاری که می‌توان برای جبران این مساله انجام داد، یک یا ۲ اردو به نحو احسن و در کنار آن یک‌سری رقابت‌های انگیزشی برای ما در نظر گرفته شود.

وی افزود: حضور در اردوی هانوفر آلمان و مسابقه با تیراندازان آلمانی اتفاق خوبی برای ما خواهد بود، برای اینکه هم حس رقابت و انگیزه در ورزشکاران دوباره زنده خواهد شد و همچنین یک محک جدی پیش از مسابقات قهرمانی جهان در مصر برای ما فراهم می‌شود تا سطح فنی خودمان را بهتر ارزیابی کنیم.

قهرمان المپیک اضافه کرد: حقیقتاً عدم حضور در مسابقات باعث افت رنکینگ ورزشکاران ایرانی در فدراسیون جهانی می شود و این اتفاق تنها به ضرر ماست. فایده رنکینگ این است سهمیه المپیک پاریس بر اساس رنک بین تیراندازان توزیع می‌شود.

فروغی تصریح کرد: متاسفانه با عدم حضور در کره جنوبی جایگاه خودمان را از دست دادیم هر چند فدراسیون‌ تمام تلاشش را داشته و برنامه‌ریزی خوبی هم برای ما در این مدت انجام دادند. در جریان ریز کارهای فدراسیون نیستم، اما باید استفاده حداکثری و رقابت با تیراندازان آلمانی برای ما در دستور کار قرار گیرد.

فروغی در پاسخ به این پرسش که آیا به رشته تیراندازی اهمیت داده می‌شود، گفت: قطعاً پس از مدالی که در بازی‌های المپیک توکیو گرفتم این اتفاق در بحث حمایت‌ها بی تاثیر نبود و توجهات به این رشته افزایش داشته است. این اتفاق را به فال نیک می گیریم. البته باید توجهات به سمت و سویی برود تا دوباره در این رشته به مدال جهانی و المپیک برسیم.

ملی پوش تپانچه در پاسخ به این سوال که شرایط از لحاظ مهمات و تجهیزات چگونه است، اینطور پاسخ داد: ظاهراً با یک‌سری کمبودها مواجه هستیم، اما در بحث ساچمه خداراشکر مشکلی نداریم. البته برای تمرینات قطعاً نیاز است که مهمات و فشنگ جدید تهیه و جایگزین شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: تیراندازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *