شهروندان شهرک‌های محاصره شده الفوعه وکفریا در آستانه آزادی

10:45 - 27 تير 1397
کد خبر: ۴۳۷۲۰۹
منابع میدانی در گفتگو با خبرگزاری میزان اعلام کردند که شصت اتوبوس هلال احمر دولت سوریه صبح امروز چهارشنبه از شهر حلب به شهرک‌های محاصره شده الفوعه وکفریا رسیدند تا مرحله نخست خارج کردن شهروندان را انجام دهند.

شهروندان شهرک‌های محاصره شده الفوعه وکفریا در آستانه آزادیبه گزارش گروه بین الملل ،  شصت اتوبوس هلال احمر دولت سوریه صبح امروز چهارشنبه از شهر حلب به شهرک‌های محاصره شده الفوعه و کفریا رسیدند تا مرحله نخست خارج کردن شهروندان را انجام دهند.

به گفته منابع میدانی شهروندان محاصره شده به مناطق امن تحت کنترل نیرو‌های ارتش سوریه انتقال داده می‌شوند.

تاکنون ۶۰ اتوبوس از طریق شهر حلب به شهرک‌های محاصره شده الفوعه و کفریا رسیدند و تا ساعاتی دیگر هم ۶۱ اتوبوس دیگر به سمت شهرک‌های محاصره شده حرکت خواهند کرد.

عملیات انتقال ۶ هزار و ۹۰۰ نفر از شهروندان محاصره شده الفوعه و کفریا به همراه شهروندان زندانی شهرک اشتبرق در استان ادلب در دو مرحله صورت می‌گیرد.

بر اساس توافق صورت گرفته حدود ۱۵۰۰ تن از تروریست‌های اسیر هم توسط ارتش سوریه آزاد و به مناطق اشغالی استان ادلب منتقل می‌شوند.

یگان‌های مختلف ارتش ترکیه مسئولیت تامین امنیت مسیر انتقال و حفاظت از جان شهروندان الفوعه و کفریا را بر عهده دارند.

نیرو‌های ارتش ترکیه برای جلوگیری از حملات تروریست‌ها به شهروندان الفوعه و کفریا در مناطق پیش بینی شده مستقر شده اند.

جنگنده‌های ارتش ترکیه هم از صبح امروز به صورت متناوب درمسیر پیش بینی شده انتقال شهروندان محاصره شده به پرواز درآمدند تا مشکلی بوجود نیاید.

به گفته منابع میدانی توافق خارج کردن شهروندان محاصره شده الفوعه و کفریا با همکاری دولت ترکیه و دولت روسیه در حال انجام است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *