طرف مذاکره با "طالبان" صرفا دولت افغانستان خواهد بود

16:25 - 27 تير 1397
کد خبر: ۴۳۷۱۳۶
کاخ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که طرف مذاکره با طالبان تنها دولت افغانستان است و هیچ کس دیگری جایگزین آن نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل  به نقل از افق، کاخ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به انتشار گزارش ها مبنی بر مذاکرات مستقیم آمریکا و طالبان، اعلام کرد که طرف مذاکره با طالبان دولت افغانستان خواهد بود و هیچ کسی دیگر جاگزین آن نمی‌شود.

«شاه حسین مرتضوی» معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که آمریکا در پروسه صلح افغانستان نقش دارد اما این نقش صرفا تسهیل کننده این روند خواهد بود.

وی افزود که دولت افغانستان از آمریکا تقاضا کرده است تا در بخش تسهیل مذاکرات صلح با افغانستان همکاری کند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که نیویورک تایمز روز گذشته طی گزارشی اعلام کرد که مقامات دولتی آمریکا، مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها را ناکام خوانده و اعلام کردند که به صورت مستقیم با گروه طالبان وارد مذاکره می‌شوند.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به دیپلمات های ارشد خود دستور داده تا پس از این به دنبال مذاکرات مستقیم با گروه طالبان باشند.

در این گزارش به نقل از منابع افغان و آمریکایی، این اقدام آمریکا تغییر عمده در استراتژی ایالات متحده در قبال افغانستان عنوان شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *