رسانه های روسیه: "پوتین" برنده دیدار با ترامپ بود

22:07 - 26 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۹۹۸
دیدار سران روسیه و آمریکا در هلسینکی در رسانه های روسی بازتاب گسترده داشت و بسیاری از رسانه ها پوتین را برنده دیدار با ترامپ خواندند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، در گزارش های رسانه های روسی به آمادگی کامل پوتین در دیدار با ترامپ اشاره شده است گواه این مدعا این است که وقتی ترامپ صحبت از توپ کرد، بلافاصله تیم همراه پوتین توپ فوتبالی را به پوتین در وسط جلسه سخنرانی رساندند و او توپ را به ترامپ هدیه داد و با کنایه گفت: اکنون توپ در دستان آمریکا است.
در ادامه نگاهی به بازتاب نشست سران روسیه و آمریکا در رسانه های مطرح روسیه می اندازیم.

**روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس: پوتین برنده دیدار هلسینکی بود
روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس روز سه شنبه نوشت: پوتین طرف پیروز و برنده دیدار با ترامپ بود و مشخص نبود که رئیس جمهوری روسیه با همتای آمریکایی خود در کاخ ریاست جمهوری فنلاند چکار کرد که او چهره متفاوتی از خود در دیدار با پوتین نشان داد.
روزنامه روسی افزود: از طبیعت خشن و گستاخ ترامپ که چند روز پیش به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان حمله کرد و موضع ترزا می نخست وزیر انگلیس را به باد انتقاد گرفت در هلسینکی چیزی مشاهده نشد.
ماسکوفسکی کامسامولتس نوشت: معلوم نبود به چه علت در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار سران روسیه و آمریکا، ترامپ بسیار آرام بود.
«اما غلبه بر ترامپ به معنای برد در برابر قشر حاکم بر آمریکا نیست و بزودی اقدام متقابل از واشنگتن انجام می گیرد.»

**آژانس اخبار ملی روسیه: دیدار ترامپ با پوتین اشتباه بود
آژانس اخبار ملی روسیه در گزارشی با اشاره به دیدار سران روسیه و آمریکا در هلسینکی به انتقادها از این دیدار در بین مقام های آمریکایی اشاره کرد.
رسانه روسی به عنوان مثال به انتقاد سناتور جان مک کین اشاره کرد که سخنان ترامپ در دیدار با پوتین را یکی از شرم آورترین اظهارات روسای جمهوری آمریکا خوانده است.
به گفته سناتور آمریکایی، ترامپ نه تنها نمی تواند با پوتین مقابله کند بلکه نمی خواهد چنین اقدامی بکند.

** شبکه ان.ت.و: ترامپ هدف انتقادهای گسترده قرار گرفت
شبکه تلویزیونی ان.ت.و مذاکرات سران روسیه و آمریکا در هلسینکی را صریح خواند و به نقل از پوتین خاطرنشان کرد: دو طرف در جریان مذاکرات نتوانستند کل مسائل مورد اختلاف را بطور کامل بررسی کنند.
رسانه روسی افزود: در حالی که پوتین به تمایل آمریکا برای همکاری با روسیه اشاره کرد اما تصریح کرد که با این کشور در طرح های انرژی رقابت سرسختانه خواهد کرد.
ان.ت.و خاطرنشان کرد: پس از دیدار با پوتین، ترامپ به شدت هدف انتقاد قرار گرفت.

**ریانووستی: پوتین در دیدار با ترامپ قوی تر بود
خبرگزاری ریانووستی نوشت: ولادیمیر پوتین در اجلاس هلسینکی بسیار قدرتمند بود، ترامپ نیز به قدرتمند بودن پوتین در مذاکرات هلسینکی اذعان کرد و گفت که با وی درباره مسائل مختلف گفت وگو کرده است.

**تاس: پوتین بر مالکیت روسیه بر کریمه تاکید کرد
خبرگزاری تاس با اشاره به اختلاف روسیه با آمریکا در مساله مالکیت کریمه نوشت: رئیس جمهوری روسیه بر مالکیت کشورش بر شبه جزیره کریمه تاکید کرد.
رسانه روسی افزود: ترامپ در اجلاس هلسینکی به پوتین گفت که کریمه بخشی از قلمرو اوکراین است اما پوتین مخالفت خود با این موضع آمریکا را گوشزد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *