سیاست‌مداری به غیر از سیاست‌بازی است/ هنر نیست که می‌گویند ما اصلا اهل سیاست نیستیم

12:28 - 26 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۹۵۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه بعضی‌ها تا صحبت از سیاست می‌شود، می‌گویند ما که اصلا اهل مسائل سیاسی نیستیم هنر نیست چرا که توجه به سیاست یعنی توجه به سرنوشت انسان.

هنر نیست که برخی می‌گویند ما اصلا اهل سیاست نیستیم/ سیاست‌مداری به غیر از سیاست‌بازی استبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، «علی اکبر ولایتی» در همایش بانوی مومن انقلابی که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه در اسلام تبعیضی بین زن و مرد نیست و ملاک تقواست، گفت: امروز توقع از صنف دانشجو بیش از این‌هاست.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره از دانشگاه‌ها برای تربیت دانشجویان برتر توقعاتی داشته‌اند، به ویژه دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه آزاد که امکانات بیشتری برای انتخاب و جذب نخبگان در کشور دارد.

ولایتی با بیان اینکه برای اصلاح جامعه نیاز است که ببینیم کسانی که اهل عِلمند «پرچم‌دار» هستند و در حل مشکلات جامعه مشارکت می کنند، گفت: رتبه ایران در جهان در موضوع نسبت دانشجو به جمعیت، رتبه چهارم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا توجه به تحصیلات عالی کمتر دیده می‌شود و کشوری مانند آمریکا عصاره فضائل علمی دیگر کشورها را جذب می کند.

ولایتی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکا پس از جنگ جهانی دوم عادت کرده با متوسل شدن به نیروی نظامی خود اموال و سرمایه های ملتها را غارت کند و این موضوع در بحث علمی نیز به نحو دیگری در جریان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رئیس جمهور کنونی آمریکا به صراحت اعلام کرد که هدفش از سفر به عربستان گرفتن دلارهای نفتی این کشور به واسطه فروش سلاح به عربستان بود،

وی با بیان اینکه سیاست به معنای تدبیر است، ادامه داد: اینکه بعضی‌ها تا صحبت از سیاست می شود، می‌گویند ما که اصلا اهل مسائل سیاسی نیستیم هنر نیست چرا که توجه به سیاست یعنی توجه به سرنوشت انسان.

ولایتی افزود: توقع ما از دانشجویان این است که علاوه بر توجه به تحصیل علم به رشد سواد سیاسی خود نیز اهتمام داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اگر امام علی (ع) که الگوی ماست «سیاست» نداشت، نمی توانست با خلفا و پس از آنها با معاویه رفتار درستی داشته باشد.

ولایتی تصریح کرد: سیاستمداری به غیر از سیاست‌بازی است آنان که در سیاست دخالت می کنند تا منافع دنیایی خود را تامین کنند به فکر سیاست بازی هستند ولی کسانی که از سیاست برای کمک به پیشبرد امور کشور استفاده می کنند سیاست مداری می کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *