ظروف مسی از واقعیت تا تبلیغات/ ۹ دلیل بروز سرگیجه/ خواص اسفناج که شاید تا به امروز نشنیده باشید

13:08 - 26 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۹۳۶
اگر میخواهید بدانید علل کمر درد در مردان چیست؟ و ۹ دلیل بروز سرگیجه را بشناسید، حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، ادعایی که پیرامون این ظروف مسی می‌شود این است که مس و آهن موجود در این ظروف برای بدن مفید است و اثر درمانی دارد؛ در حالی که آهن، مس و روی موجود در این ظروف به شکل اکسید شده بوده و به هیچ عنوان نمی‌تواند مورد استفاده بدن قرار گیرد و حتی می‌تواند در کبد و سیستم عصبی تجمع کرده و زیان‌آور باشد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به طور مستمر و طولانی‌مدت در این ظروف غذا طبخ می‌کنند در خطر مسمومیت با این املاح قرار دارند که می‌تواند موجب بروز تهوع و سردرد و عوارضی، چون آلزایمر شود. خانم‌های باردار و کودکان و سالمندان به میزان زیادی در معرض خطر مسمومیت با این ظروف قرار دارند.

ظروف مسی از واقعیت تا تبلیغات/ ۹ دلیل بروز سرگیجه/ خواص اسفناج که شاید تا به امروز نشنیده باشید

تنها مزیت ظروف مسی این است که با توزیع و انتشار مطلوب حرارت به قسمت‌های مختلف ظرف باعث پخت خوب و با کیفیت غذا می‌شود. اما در مقابل آثار زیانباری برای سلامت دارد. مس، روی و آهن از جمله عناصر دو ظرفیتی هستندکه قابلیت اکسید شدن بالایی دارند و در ترکیب با غذا‌های اسیدی و نمک‌دار به سرعت وارد واکنش‌های خطرناک می‌شوند. سطح این ظروف لزوما باید با لایه‌ای از قلع یا فولاد ضدزنگ (استیل) یا نیکل پوشانده شود. ظروف مسی اگر پوشش مناسب نداشته باشد و جدارشان آسیب‌دیده باشد با آزاد کردن محتوای فلزی باعث آسیب به سیستم عصبی و کبد می‌شوند. نکته مورد توجه این‌که در صورت مسمومیت با قلع در مقایسه با مس خطرات بیشتری سلامت را تهدید می‌کند؛ بنابراین استفاده از ظروف مسی را به حداقل برسانید.

 
میوه‌های قطعه‌قطعه شده هوس‌انگیز، اما کم‌خاصیت!

در جوامع امروزی به‌دلیل کمبود وقت بسیاری از ما غذا‌های آماده مصرف را ترجیح می‌دهیم. این دیدگاه در مورد سبزیجات و میوه‌ها نیز صادق است.ویتامین C محلول در آب است و بنابراین براحتی با شیرابه‌ای که در حین خردکردن از میوه و سبزی جدا می‌شود، خارج می‌گردد. در صورتی که میوه یا سبزی خرد شده شسته شود، درصد افت ویتامین C نیز افزایش می‌یابد.ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین D یا E براحتی به بیرون نشت نمی‌کنند. برش دادن و خرد کردن همچنین سبب افزایش سرعت تنفس می‌شود که با مصرف قند‌های موجود در میوه و سبزی سبب آزاد شدن گاز دی‌اکسید کربن می‌شود.

ظروف مسی از واقعیت تا تبلیغات/ ۹ دلیل بروز سرگیجه/ خواص اسفناج که شاید تا به امروز نشنیده باشید
این مرحله باعث افزایش سرعت فساد و تغییر در بافت و طعم می‌شود. دما‌های پایین به کاهش سرعت تنفس کمک می‌کند، بنابراین برش‌های میوه یا سبزی باید در یخچال نگهداری شود. ویتامین‌های گروه B و فیبر‌ها با برش و پوست‌کنی از بین نمی‌رود. برای میوه و سبزیجاتی که پوست خوراکی دارند بهتر است آن‌ها را بدون پوست‌کنی استفاده کنید تا از فواید فیبر موجود در پوست آن نیز بهره‌مند شوید.
 
۹ دلیل بروز سرگیجه
 
دلایل سرگیجه می‌تواند جزئی یا جدی باشد، این ۹ مورد دلایل بالقوه برای بروز سرگیجه هستند: میگرن، قند خون پایین، کم آبی، عفونت گوش، داروها، کم خونی، آلرژی‌ها، فشار خون پایین، بیماری مِنِیر.
 
علل کمر درد در مردان
 
کمر درد در مردان شایع‌ترین نوع درد است که هر ساله افراد زیادی را درگیر می‌کند. بر اساس آمار، یک نفر از هر چهار نفر ممکن است به کمر درد دچار شوند.به طور کلی درد کمر عامل اصلی ناتوانی در افراد زیر ۴۵ سال است و افراد زیادی بین سنین ۲۰ تا ۶۴ سالگی دچار کمردرد می‌شوند. در واقع کارشناسان تخمین می‌زنند که ۷۵ تا ۸۵ درصد از افراد در طول عمر خود کمر درد را تجربه می‌کنند.
 
ظروف مسی از واقعیت تا تبلیغات/ ۹ دلیل بروز سرگیجه/ خواص اسفناج که شاید تا به امروز نشنیده باشید
کمردرد عارضه‌ای است که ممکن است افراد زیادی به آن مبتلا شوند. درصد زیادی از مردان بنا به دلایل مختلفی ممکن است دچار کمردرد شوند. شما به طور ناگهانی احساس درد شدید در ناحیه کمر کرده و گاهی اوقات این درد به اندازه‌ای خسته کننده و شدید است که باعث بر هم زدن خواب و استراحت شما می‌شود.علت کمر درد در مردان چیست؟ درد کمر اغلب ممکن است به صورت ناگهانی قسمت‌های پشت و کمر را درگیر کند و ممکن است به علت کار‌های سنگین روزمره، آسیب‌های ورزشی یا سقوط، شکل بد بدن، بلند کردن یک شی سنگین یا خم شدن نامناسب، باعث فشار وارد آمدن به مهره‌ها یا دیسک‌ها شود. مشکلاتی که باعث درد و صدمه به پشت می‌شوند عبارتند از: آسیب به مهره‌ها یا چند دیسک، اسپاسم عضلانی، بیماری‌هایی مانند آرتریت، اسکولیوز، سنگ کلیه یا فیبرومیالژیا، علائم کمر درد در مردان.
علائم و نشانه‌های کمردرد عبارتند از: درد عضلانی، دردی که از ناحیه کمر به پا‌ها منتشر می‌شود، محدودیت در انعطاف پذیری یا دامنه حرکت در پشت.
 
خواص اسفناج که شاید تا به امروز نشنیده باشید
 
اسفناج یکی از برگ‌های سبزی است که خواص بسیار زیادی دارد، از جمله کمک به سمزدایی بدن، کمک به کاهش وزن، محافظت از سلامت چشم ها، محافظت از استخوان ها، کاهش فشار خون، بهبود خواب خوب، بهبود ایمنی بدن، تقویت سلامت و قوای جوانی، مقابله با ریزش مو، درمان آکنه و بهبود وضعیت پوست.
 
ظروف مسی از واقعیت تا تبلیغات/ ۹ دلیل بروز سرگیجه/ خواص اسفناج که شاید تا به امروز نشنیده باشید
مطمئنا همه ما با ملوان زبل و تاثیر اسفناج بر قدرت او آشنا هستیم. شاید کمی در نشان دادن تاثیر اسفناج در این کارتون اغراق شده باشد، اما واقعیت این است که اسفناج حاوی مواد مغذی زیادی است. این سبزی دارای آنتی اکسیدان‌های معجزه آسا و خواص ضد سرطانی است. به علاوه اسفناج سرشار از پروتئین و ویتامین است، از جمله ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E روش‌های زیادی برای پخت اسفناج و مصرف آن وجود دارد که می‌توان از خوردن اسفناج لذت برد. اسفناج دارای خواص بیشمار دیگری هم هست که به دلیل این خواص توصیه می‌کنیم اسفناج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در ادامه به مهم‌ترین خواص اسفناج اشاره می‌کنیم.
 
۱. اسفناج به سم زدایی بدن کمک می‌کند ۲. اسفناج برای کاهش وزن فوق العاده است ۳. اسفناج به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند ۴. تقویت استخوان‌ها با اسفناج ۵. کاهش فشار خون با اسفناج ۶. اسفناج به خواب بهتر کمک می‌کند ۷. اسفناج به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند ۸. با اسفناج جوان‌تر به نظر می‌رسید ۹. مقابله با ریزش مو با اسفناج ۱۰. درمان جوش پوستی با اسفناج.
 
دیابتی‌ها از این نان‌ها مصرف کنند
 
دکتر عزت‌الله فاضلی‌مقدم متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: با توجه به اینکه آسیب‌هایی که قند‌های ساده دارد برخی از بیماران باید در مصرف آن‌ها بیشتر احتیاط کنند.وی با بیان اینکه مصرف قند‌های ساده در دیابتی‌ها سبب افزایش سدیم و قند خون می‌شود، افزود: دیابتی نباید از قند‌های ساده استفاده کنند.

ظروف مسی از واقعیت تا تبلیغات/ ۹ دلیل بروز سرگیجه/ خواص اسفناج که شاید تا به امروز نشنیده باشید
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: قند‌های ساده در بدن تبدیل به چربی شده و افرادی که چربی خون‌شان به ویژه تری‌گلیسیرید بالایی دارند باید در مصرف قند‌های ساده احتیاط کنند.فاضلی‌مقدم اضافه کرد: توصیه می‌شود بیماران دیابتی کربوهیدرات‌های پیچیده نظیر نان‌های سبوس‌دار و حبوبات و به مقدار نیاز استفاده کنند.وی با بیان اینکه نان سنگک سبوس زیادی دارد، ولی شاهدیم میزان سبوس این نان متاسفانه کمتر است و مردم رغبت به مصرف نان‌های سفید دارند، تاکید کرد: نان‌هایی که رنگ تیره‌تری دارند سبوس بیشتری داشته و برای سلامت دستگاه گوارش و پیشگیری از خیلی از بیماری‌ها مفید بوده؛ چنانچه سبوس آرد بیشتر باشد خیلی مناسب‌تر است.
 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *