پیشروی نیرو‌های سوری در مناطق جنوب غربی/مثلث مرگ در کنترل کامل ارتش سوریه قرار گرفت+نقشه

8:28 - 26 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۸۵۶
نیرو‌های ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در جنوب غربی سوریه، موفق به پیشروی‌های گسترده‌ای شدند و عناصر تروریستی در پی این پیشروی‌ها متحمل خسارات سنگینی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، نیرو‌های ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در جنوب غربی سوریه، موفق به پیشروی‌های گسترده‌ای شدند و عناصر تروریستی در پی این پیشروی‌ها متحمل خسارات سنگینی شدند.

پس از ۴۸ ساعت نبرد با تروریست‌ها در امتداد مرزهای استان قنیطره، در حال حاضر منطقه موسوم به «مثلث مرگ» در کنترل کامل ارتش سوریه قرار دارد.

«مثلث مرگ»، مناطقی از دورترین نقطه شمال غرب درعا تا مناطقی از حومه قنیطره را شامل می‌شود که از روز یکشنبه 15 جولای این منطقه شاهد درگیری شدید ارتش سوریه با تروریست‌ها بوده است.

پیشروی نیرو‌های سوری در مناطق جنوب غربی/مثلث مرگ در کنترل کامل ارتش سوریه قرار گرفت

فرماندهی این عملیات بر عهده نیرو‌های نخبه ارتش سوریه قرار داشته و بخش وسیعی از مناطق تحت اشغال تروریست‌های «تحریر الشام» آزاد شده است.

نیرو‌های نخبه ارتش سوریه در این عملیات مسئولیت آزادسازی «تل الحرا» و «کفر الشمس» را داشتند که آزادسازی این دو منطقه در مثلث مرگ راه را برای پیشروی‌های بیشتر هموار کرد.

ارتش سوریه پیش از آغاز پیشروی به سمت مناطق جنوبی استان درعا، عملیات خود را بر روی پاکسازی تمامی شهر‌ها در امتداد مرز‌های استان قنیطره متمرکز کرده است.

پیشروی نیرو‌های سوری در مناطق جنوب غربی/مثلث مرگ در کنترل کامل ارتش سوریه قرار گرفت

هفته گذشته تروریست‌ها با تحویل شهر درعا به نیرو‌های ارتش سوریه بزرگ‌ترین شکست را در جنوب غرب سوریه تجربه کردند و روز دوشنبه نیز با عقب‌نشینی از ارتفاعات راهبردی «تل الحرا» شکست سنگین دیگری را متحمل شدند.

به دلیل مشرف بودن به غرب استان درعا و همچنین استان قنیطره، ارتفاعات تل الحرا راهبردی‌ترین منطقه در استان درعا به شمار می‌آید.

در پی آزادسازی ارتفاعات تل الحرا، تروریست‌ها در راستای توافق مصالحه شهر تل الحرا را تحویل ارتش سوریه داده و نیروهای سوری وارد این شهر شدند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *