آمریکا برخی معافیت‌ها از تحریم‌های ایران را بررسی می‌کند

17:21 - 25 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۷۹۹
خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که این کشور برخی معافیت‌ها از تحریم‌های ایران را بررسی می‌کند.

آمریکا برخی معافیت‌ها از تحریم‌های ایران را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر خزانه‌داری آمریکا گزارش داد که این کشور برخی معافیت‌ها از تحریم‌های ایران را بررسی می‌کند.

«استیون منوچین» در جمع خبرنگاران اعلام کرده که این کشور قصد دارد از ایجاد اختلال در بازار جهانی نفت در پی احیای تحریم‌های ایران جلوگیری کند و در مواردی خاص معافیت‌هایی را برای کشور‌هایی که زمان بیشتری برای کاهش سطح واردات نفت خام ایران دارند در نظر بگیرد.

منوچین گفت: ما از کشور‌ها می‌خواهیم تا خرید نفت ایران را به صفر برسانند، اما کشور‌هایی که نتوانند به سرعت این کار را انجام ندهند برای آن‌ها معافیت‌هایی در نظر می‌گیریم.

منوچین می‎گوید که با همتایان خود از کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه در حاشیه نشست گروه ۲۰ که از روز ۱۹ تا ۲۲ جولای در «بوینس آیرس» برگزار می‌شود دیدار خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، احتمالا تحریم‌های آمریکا علیه ایران از موضوعات این دیدار است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: ما گفته‌ایم هیچ معافیت کلی وجود ندارد، ما می‌خواهیم در کاهش تدریجی واردات نفت به دقت عمل کنیم تا اطمینان حاصل شود کشور‌ها زمان کافی برای این کار دارند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *