هدف از ایجاد نا‌امنی در "پاکستان" جلوگیری از حضور مردم در انتخابات است

14:05 - 26 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۷۲۶
وزیر اسبق امور خارجه پاکستان گفت: در فضای فعلی اگر یک اتفاق تروریستی دیگر روی دهد امکان حضور مردم به پای صندوق‌های رأی به شدت کاهش می‌یابد که تأثیر منفی روی انتخابات دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ، ربانی‌ کهر وزیر اسبق امور خارجه پاکستان گفت: عملیات‌های تروریستی اخیر تلاشی برای به تعویق انداختن انتخابات است.

وی افزود: عواملی خارجی و داخلی برای به چالش کشیدن انتخابات وارد عمل شده‌اند.

ربانی تأکید کرد: اوضاع سیاسی پاکستان خوب نیست و این کشور به مرکز دسیسه کشورهای مختلف برای تأثیرگذاری روی انتخابات تبدیل شده است.

وی افزود: اگر انتخابات به موقع برگزار نشود بحران سیاسی وخیم‌تر خواهد شد.

وزیر امور خارجه اسبق پاکستان اظهار داشت: بعد از یک مدت طولانی تروریست‌ها دوباره فعال شده‌اند و هدف آن‌ها به چالش کشیدن انتخابات است.

وی افزود: عملیات ضرب عضب و رد الفساد ارتش تأثیر زیادی روی برقراری امنیت در پاکستان داشت اما عملیات‌های تروریستی در پیشاور، بنون و مستونگ دوباره فضای کشور را ناامن کرد.

ربانی گفت: سازمان‌ها و نهادهای مختلف هشدار می‌دهند که احزاب سیاسی باید فعالیت انتخاباتی خود را محدود کنند تا از حملات تروریستی در امان باشند.

وی تصریح کرد: در فضای فعلی اگر یک اتفاق تروریستی دیگر روی دهد امکان حضور مردم به پای صندوق‌های رأی به شدت کاهش می‌یابد که تأثیر منفی روی انتخابات دارد.

وزیر امور خارجه اسبق پاکستان تأکید کرد: برخی عوامل به دنبال به تعویق افتادن انتخابات و روی کار آوردن دولت دلخواه خود هستند که باید از چنین اتفاقی جلوگیری کرد.

ربانی تأکید کرد: هنوز نمی‌توان مشخص کرد که کدام حزب سیاسی در انتخابات پاکستان پیروز می‌شود و شاهد رقابت بسیار نزدیک در این زمینه خواهیم بود.

وی افزود: در شرایط فعلی همه احزاب سیاسی پاکستان به یکدیگر نیاز دارند و هیچ حزبی نمی‌تواند به تنهایی در انتخابات پیروز شود.

ربانی کهر خاطر نشان کرد: توقف یا تعلیق انتخابات بی‌نظمی در کشور را به دنبال دارد و اوضاع پاکستان غیر قابل کنترل خواهد شد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *