وزیر آموزش و پرورش: آنچه که می‌تواند کشور را از شرایط بحرانی خارج کند، داشتن روحیه بسیجی است

12:15 - 25 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۶۱۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایي آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی  صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایي آموزش و پرورش برگزار شد. 

بنا بر این گزارش رییس سازمان بسیج فرهنگیان در حاشیه  اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی در سخنانی اظهار کرد: یکی از سوال‌هایی که در این جلسه با آن رو به رو هستیم این است که این جشنواره چه نسبتی با نظام تعلیم و تربیت کشور خواهد داشت و بر همین مبنا برای پاسخ به این موضوع باید بگوییم که با توجه به نظام و فرهنگ اسلامی ما حرکت به سمت معنویت و عدالت همواره هدف ما بوده و این مسئله در آموزش و پرورش مصداق دارد.

جمع آوری بیش از ٣ هزار مقاله از همکاران فرهنگی در کشور 

در ادامه دبیر کمیته علمی چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی گفت: بیش از ٣ هزار مقاله از همکاران فرهنگی در کشور جمع آوری شده و در دبیرخانه استانی داوری اول صورت گرفت و در ردیف استانی آذربایجان شرقی مقام اول و کرمان مقام دوم و کردستان مقام سوم را کسب کرد و داوری اولیه صورت گرفت و سپس به دبیرخانه تهران ارسال و تحویل کمیته علمی شد. کمیته علمی نیز داوران را انتخاب کردند و بیش از ٧٠ داور تعداد ٢٧٦ مقاله منتخب در ١٢ محور را بررسی کردند و مقالاتی که بیش از ١٥ نمره اختلاف داشت را برگزیدند و بر این اساس ما به ٣٦ نفر برتر جوایزی اهدا خواهیم کرد. خوشبختانه کیفیت مقالات نسبت به سال گذشته کیفیت بالاتری داشته است و امیدواریم در دوره آینده فعالیت بیشتری داشته باشیم و نواقص جشنواره کنونی رفع گردند.

خروجی مقالات برگزیده  وارد آموزش و پرورش و فوق برنامه‌ها شود

در ادامه همایش، سردار رودکی، ریاست پژوهشگاه دفاع مقدس در سخنانی اظهار کرد: ما امیدواریم که مقالات برگزیده که قطعا مقالات جامعی خواهند بود را در آرشیو قرار ندهند و خروجی آن‌ها وارد آموزش و پرورش و فوق برنامه‌ها شود.

وی افزود: ما به سهم خودمان به صورت مرتب جلساتی را در راستای اجرای تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده برگزار می‌کنیم و امیدواریم در سال‌های بعدی شاهد تحولی اساسی در کتب درسی و فوق برنامه‌ها با استفاده از این مقالات بخصوص در حوزه دفاع مقدس باشیم.

وزیر آموزش و پرورش: آنچه که می‌تواند کشور را از شرایط بحرانی خارج کند، داشتن روحیه بسیجی است

بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی گفت: آنچه که می‌تواند کشور را از شرایط بحرانی خارج کند، داشتن روحیه بسیجی است.

وی افزود: به شما عزیزان بسیجی که پژوهش‌های علمی و فرهنگی را قلم زده اید باید بگویم که بدعهدی دشمنان ما در اجرای برجام باعث شد ماهیت آمریکا برای مردم جهانی که چشم بصیرت دارند آشکار کند و امیدواریم با روحیه بسیجی از این بحران خارج شویم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به لطف خداوند و راهبری رهبر معظم انقلاب همچنان سرافرازانه به عنوان یک کشور بااقتدار و قدرتمند همواره حرفی برای گفتن در بخش‌های مختلف داریم. دیروز مراسم افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی برگزار شد و ٧١ کشور از بین ٧٧ عضو در فضای سنگینی که برای کشورمان فراهم کردند در این المپیاد شرکت کردند که تاکنون در سابقه برگزاری ٢٩ المپیاد حضور این تعداد شرکت کننده بی سابقه بود و جالب اینجاست که٢٣ کشور جزو کشور‌های اروپایی بودند که در این المپیاد شرکت کردند.

وی اضافه کرد: اینکه از ٧١ کشور ٥١٠ نفر از نخبگان آن کشور‌ها در حوزه زیست شناسی حضور پیدا می‌کنند، نشان اقتدار ماست.

بطحایی با بیان اینکه اقدامات ما برای پیشرفت نظام آموزش و پرورش هیچ چیز خاصی نیست به غیر از دینی که شهدا و خون آن‌ها بر گردن ما دارند، گفت: حتما و حتما ما یکبار دیگر از این شرایط سخت که دوباره به کشور ما تحمیل شده سرافراز بیرون خواهیم آمد به شرطی که روحیه بسیجی را در خودمان تقویت و حفظ کنیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *