رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دهه کرامت دهه بندگی است

12:00 - 25 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۵۵۲
کارشناس علوم قرآنی گفت: در یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده خواندن یک نماز چهار رکعتی که مختص این روز است و ثواب بالایی دارد. از پیامبر اکرم(ص) روایت شده هر شخصی در روز یکشنبه این ماه توبه کند و دعای خاصی که در این روز بر اساس مفاتیح‌الجنان بیان شده است را بخواند خداوند به او برکت می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین فرحناکیان کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره ارزش ماه ذی القعده گفت: ذی القعده یکی از ماه‌های پربرکت است که دو روز در آن از عظمت بالایی برخوردار است، یکی از آن دو روز نیمه ماه ذی القعده است که خداوند در آن عنایت خاصی به بنده خود دارد به نحوی که اگر کسی نیمه ماه ذی القعده را به عبادت بگذراند، خداوند به وی عنایتی می‌کند که گویی تاکنون عمرش را به معصیت نگذرانده باشد. تاریخ دوم که در این زمینه وجود دارد شب بیست و سوم ماه ذی القعده است که سفارش شده در این روز زیارت حضرت امام رضا(ع) خوانده شود. 

 ذی القعده
وی در همین راستا افزود: مناسبت مهم دیگری که در این ماه وجود دارد روز بیست و پنجم ماه ذی القعده است که در این روز حضرت ابراهیم(ع) و حضرت عیسی(ع) متولد می‌شوند و زمین از زیر کعبه گسترده شده و حضرت آدم فرود آمده  و همچنین در این روز امید داده شده است حضرت مهدی(عج) ظهور خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *