معاون رئیس دادگستری اردبیل به مشکلات خانواده‌ای مستقر در یک مغازه استیجاری رسیدگی کرد

17:44 - 28 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۸۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون رئیس‌ کل دادگستری استان اردبیل در بررسی وضعیت خانواده ای که تصاویر زندگی آنها اخیراً توسط یکی از رسانه ها منتشر شده بود ،در محل حاضر شد و بررسی وضعیت موجود، هماهنگی ها و اقدامات لازم جهت رفع مشکلات و حمایت های قانونی انجام گرفت.

خبرگزاری میزان - در پی انتشار تصاویری از وضعیت نامناسب زندگی خانواده ای در یکی از محلات اردبیل توسط یکی از رسانه های استان و رصد موضوع توسط دبیرخانه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در فضای مجازی، جلال آفاقی معاون رئیس دادگستری اردبیل شخصاً و در شب عید ولایت و همزمان با هفته بهزیستی در محل حاضر و ضمن دیدار با اعضاء خانواده از آنان دلجویی کرد.

خانواده 4 نفره مذکور که در یک مغازه استیجاری حدود 4 متری فاقد هرگونه امکانات و سرویس بهداشتی با 2 فرزند زندگی می کنند در بحران جدی قرار دارند. تشکیل پرونده مددکاری، پیگیری تامین اقامتگاه مناسب و کمک مالی بلاعوض از طریق چندین خیّر، از جمله نتایج حضور این مقام قضایی بود.

رسانه ها می توانند به برکت قدرت و جایگاه و رسالت خود، نقش تاثیرگذار دوسویه ای بین مردم و مسئولان ایفا کنند. برکات وجود مدیران رسانه ای دلسوز نیز در این بین خطیر و غیر قابل انکار است.

گفتنی است آفاقی معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل چندی پیش مدیریت ایستاده و پرهیز از پشت میز نشینی صرف و حضور مدیران در میدان برای ارتباط بی واسطه با مردم و اطلاع از مشکلات آنان را یادآور شده بود. این مدیر استانی همواره بر نقش رسانه ها بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم تاکید داشته و از حمایت های دستگاه قضایی از اصحاب رسانه در راستای انجام رسالت ذاتی خود خبر داده است.

جلال آفاقی با قدردانی از رسانه پیام اردبیل در اطلاع رسانی به موقع از این آسیب و دعوت مجدد از کلیه اصحاب رسانه برای ارتقاء سطح تعاملات با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، به مناسبت عید غدیر اشاره کرد و افزود : حقیقت غدیر و انتصاب امیرالمومنین علیه السلام به‌ عنوان امامت بعد از پیامبر گرامی اسلام و مسئله‌ى پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و اداره‌ى امت بعد از پیامبر عظیم الشان پاسخی شفاف به کسانى است که سعى کرده اند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *