فلاحت‌زاده: کمیته فنی فوتبال به قول پروین کشک است/ حیدری تجربه‌ای در مربیگری ندارد

0:46 - 29 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۳۶۵۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: با برکناری و بازگرداندن اسکوچیج مشخص شد که کمیته فنی فدراسیون فوتبال به قول علی پروین فقط کشک است.

فرشاد فلاحت‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره یارگیری تیم فوتبال استقلال در فصل نقل و انتقالات، اظهار داشت: استقلال نسبت به تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و فولاد بازیکنان آنچنان قوی و نامی جذب نکرده است و به نوعی ضعیف‌تر از سایر تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات ظاهر شده است. شاید این ضعف به خاطر این است که دیرتر از رقبا وارد بازار جذب بازیکن شد.

وی در مورد انتخاب خسرو حیدری به عنوان مربی تیم فوتبال استقلال تاکید کرد: باید مربی به بدنه کادر فنی تیم فوتبال استقلال اضافه می‌شد که تجربه نشستن روی نیمکت را داشته باشد. بهتر بود که آجورلو از تمام پتانسیل باشگاه بزرگ استقلال استفاده می‌کرد. حیدری یک بازیکن خوب و با اخلاق بود، اما اصلاً تجربه‌ای از مربیگری ندارد، در حالی که خیلی از مربیان در بین پیشکسوتان حضور داشتند که تجربه زیادی در سال‌های اخیر در این زمینه به دست آوردند. به نظرم مجید نامجومطلق گزینه بسیار خوبی برای حضور در کادر فنی استقلال بود.

*استقلال‌ هر ساله بازیکنان زیادی را به ستاره تبدیل می‌کند و راحت جدا می‌شوند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در مورد اردوی این تیم در ترکیه عنوان کرد: اردوی آماده‌سازی مناسب پیش فصل در جایی که بازیکنان به دور از حاشیه باشند، به طور حتم می‌تواند استقلال را به مرز آمادگی بالای بدنی و جسمانی برساند. ضمناً بازیکنان هم می‌توانند با آرامش تمام کارهای تاکتیکی را زیر نظر مربی مرور کرده و با هماهنگی مطلوب خودشان را برای حضور پرقدرت در مسابقات پیش‌روی فصل جاری آماده کنند.

فلاحت‌زاده با اشاره به اینکه بازیکنان در استقلال به ستاره تبدیل می‌شوند و به یکباره از این تیم جدا می‌شوند، گفت: هر ساله استقلال بازیکنان زیادی را از تیم‌های دیگر جذب می‌کند و بعد از یک سال همین بازیکنان به ستاره لیگ فوتبال ایران تبدیل شده، بدون دریافت مبلغی به یک تیم خارجی ترانسفر می‌شود. این ماجرا در سال‌های اخیر خیلی اتفاق افتاده است که به غیر از یکی، دو بازیکن هیچ چیز عاید استقلال نشده است.

*جای اعضای کمیته فنی بودم، دیگر در این پست کشکی نمی‌ماندم

وی در مورد بازگرداندن اسکوچیج به روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران، تصریح کرد: با برکناری و بازگرداندن اسکوچیج مشخص شد که کمیته فنی فدراسیون فوتبال به قول علی پروین کشک است. من جای اعضای کمیته فنی بودم، دیگر در این پست کشکی نمی‌ماندم. چطور ممکن است ابتدا مربی را برکنار کنند و به این نتیجه برسند که مربی داخلی باید در جام جهانی سرمربی تیم ملی باشد، اما بعد از چند روز دوباره اسکوچیچ سرمربی باقی ماند.

کارشناس فوتبال در مورد دودستگی بازیکنان تیم ملی گفت: وقتی بازیکن می‌گوید اگر اسکوچیچ باشد در تیم ملی بازی نمی‌کنیم، سنگ روی سنگ بند نمی شود و اصلاً قابل قبول نیست. بازیکن باید افتخار کند برای تیم ملی کشورش بازی می‌کند، چون شأن تیم ملی بالاتر از هر فرد و مسئولی است. اگر مربیانی همچون علی پروین، محمد مایلی‌کهن، علی دایی، امیر قلعه‌نویی یا کارلوس کی‌روش بودند آیا می‌توانستند بازهم اینطور اظهار نظر کنند؟ اگر بازیکن نظری برخلاف منافع ملی داشت، مربی تیم ملی آن فرد خاطی را اخراج می‌کرد. اگر در تیم ملی بازیکن سالاری باشد مطمئناً سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

فلاحت‌زاده درباره انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: امیدوارم هر کسی که مسئولیت فدراسیون فوتبال را برعهده می‌گیرد مشکلات و حاشیه‌های فوتبال ایران را به کلی برطرف کند و یک نظم خوبی به این مجموعه بزرگ بدهد. مردم و هواداران خسته شده‌اند و با مدیریت عالی ایران جایگاه خوبی در فوتبال دنیا پیدا کند چون کشورمان استعدادهای زیادی دارد و لیاقتش این است تا در جمع بهترین‌های دنیا قرار بگیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *