زائران خرید‌های خود را از داخل کشور انجام دهند

18:28 - 23 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۱۸۳
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر زائران حج ۹۷ را به خرید سوغات از داخل توصیه کرد و افزود: حجاج فرصت حضور درحج را از دست ندهند و کالا‌های مورد نیاز خود را از بازار داخل خریداری و از کالای ایرانی حمایت کنند.

به گزارش گروه جامعه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت درگردهمایی حجاج بیت الله الحرام استان آذربایجان شرقی که درسالن دانشگاه تبریز برگزار شد، با تاکید براینکه سفرحج قابل مقایسه با دیگر سفر‌ها نیست، اظهارداشت: روح و جان حاجی درحج از پرتو این مناسک عظیم نورانی می‌شود.

وی با بیان این که زیارت مضجع شریف پیامبرگرامی اسلام و قبور مطهر ائمه بقیع و خانه حضرت زهرا (س) و مسجد النبی و مسجدالحرام تنها بخشی از برکات حضورحجاج در سفرحج است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انبیاء، اولیای الهی، ائمه اطهار و فرشتگان الهی خانه کعبه را طواف می‌کنند واین فرصت مغتنم امروز نصیب شما حجاج شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان این‌که خداوند متعال بهشت را به حاجی جایزه و پاداش می‌دهد، گفت: در روایت آمده است؛ هر کسی می‌خواهد به خیر دنیا و آخرت دست یابد، قصد زیارت خانه خدا کند.

وی با بیان این‌که امسال حدود ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائربه حج اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: مسئولان حج سعودی در توافق نامه‌ای که امضاء کردند برحفظ عزت، امنیت و کرامت حجاج ایرانی متعهد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به تبلیغات منفی علیه حج و حتی راه انداختن کمپین نرفتن به حج دربرخی کشور‌های اروپایی در سال ۹۶ اظهار داشت: پس از اعزام سال گذشته مردم مشاهده کردند که همه حجاج با سهولت حج خود را انجام داده و با سلامتی و امنیت کامل بازگشتند امسال بحمدا... شرایط نسبت به سال گذشته به مراتب بهترهم شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تحول روحی و اخلاقی را از آثار حج ذکر کرد و گفت: عزت و کرامت امت اسلامی در حج به نمایش گذاشته می‌شود بر این اساس؛ شعار حج امسال «حج؛ تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» انتخاب شده است.

وی افزود: حاجی در کنار بارگاه پیغمبر و خانه کعبه از خداوند متعال مدد می‌گیرد تا در روح و روانش تحول ایجاد شود و از سبک زندگی دینی و از رسول خدا و ائمه بقیع الگو بگیرد و راهی روشن برای ادامه زندگی برگزیند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا اشاره به اینکه عزت و کرامت امت اسلامی درحج باید به نمایش درآید، ادامه داد: ایران اسلامی امروزافتخار دارد در قله عزت جهان اسلام قرار گرفته و توانسته است افراطی گری را در منطقه و داعش را با همه حامیانش شکست دهد و پرچم اسلام را به دست گیرد. وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در قضیه حج انتفاعی عمل نمی‌کنند، گفت: هر سال قیمت تمام شده مبنای اعزام حجاج قرارگرفته است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: حدود سه ماه است که کارشناسان متخصص حوزه حج درتلاش اند تا علیرغم افزایش نرخ ارز، صرفه‌جویی حداکثری صورت پذیرد و بدون اینکه از کیفیت کاسته شود، مبلغی هم که ازحجاج گرفته شده، قیمت تمام شده است وتبعیضی در این مورد وجود ندارد.

وی با تأکید براین‌که هیچ تفاوت و تبعیضی در تغذیه و حمل و نقل درون و برون شهری حجاج وجود ندارد و تقاوت تنها درهتل‌های محل اقامت زائران است، گفت: ظرفیت‌های خوبی برای حجاج ایجاد شده است، درعرفات از چادر‌های نسوز و مجهز به کولر‌های گازی استفاده می‌شود و نسبت به سال‌های گذشته به مسایل رفاهی توجه بیشتری شده است.

نماینده ولی فقیه از حجاج خواست به توصیه‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌شود عمل کنند و افزود: همان‌هایی که سال گذشته نمی‌خواستند مردم به حج بروند، امسال نیز شروع به شیطنت کردند که دولت ارز یارانه‌ای به حج می‌دهد درحالیکه سازمان حج وزیارت ارز یارانه‌ای از دولت نگرفته بلکه در اسفند ۹۶ ارز حج را از بانک مرکزی خریداری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خطاب به حجاج بیت الله الحرام گفت: از شما انتظارداریم که نهایت همکاری و تعامل را با مدیران و روحانیان کاروان‌های خود داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که کمک به رونق اقتصادی و اشتغال جوانان مسؤولیت همگانی است، گفت: زائران تا می‌توانید خرید‌های خود را از داخل کشور انجام دهید، ضمن این‌که با نرخ امروز ارز معلوم نیست جنسی با کیفیت‌تر از داخل آنجا خریداری کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربه حجاج توصیه کرد: فرصت حضور درحج را از دست ندهند و کالا‌های مورد نیاز خود را از بازار داخل خریداری و از کالای ایرانی حمایت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *