روز دختر بهترین زمان برای پرداختن به دغدغه های دخترانه است/برگزاری جشن "دخترماه" در سراسر کشور

13:41 - 23 تير 1397
کد خبر: ۴۳۶۰۸۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: در جامعه ایرانی با خصوصیت اسلامی و انقلابی، روز دختر به عنوان یک واقعه ملی، بهترین زمان برای پرداختن به موضوعات، مسائل و دغدغه‌های دخترانه و فرصت مغتنمی برای کار جمعی در این مورد است.
روز دختر بهترین زمان برای پرداختن به دغدغه های دخترانه است/برگزاری جشن به گزارش گروه جامعه ، معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با اشاره به برگزاری جشن" دخترماه " به مناسبت میلاد حضرت معصومه (ع) در سراسر کشورگفت:پیش بینی و اجرای فعالیت‌های زمینه ساز در جهت حرکت‌های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران یکی از ضرورت‌های پیش روست. 

مریم ملکی خاطرنشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، با پیش بینی و عملیاتی سازی اردو‌های یک روزه و اجرای برنامه"جشن دخترماه" در این اردوها، بر آن است تا سهم خود را در پاسداشت جایگاه دختران ایران اسلامی ایفا نماید. بر این اساس، اردوی روز دختر و جشن دخترماه با اهداف کمک به خودآگاهی دخترانه (استعداد‌ها و توانمندی ها)، کمک به شناخت نقش اجتماعی بانوان، کمک به هویت شناسی بانوان (در هستی) اهتمام به ارتقای روحیه عفو و گذشت، اهتمام به آراستگی، اهتمام به ارتقای روحیه رأفت، محبت و مهربانی، اهتمام به ارتقای روحیه قناعت، اهتمام به ورزش و کمک به کسب مهارت¬های هنری برگزار می‌شود..

وی گفت: ویژه برنامه‌های روز دختر در دو بخش اجرا می‌شود. بخش اول، برنامه‌های عمومی اردو و بخش دوم، برنامه جشن دخترماه است. برنامه‌ها با توجه به بافت فرهنگی، ظرفیت‌های استان‌ها متفاوت خواهد بود. در مجموع در ۳۲ استان کشور بیش از ۷۰ اردو و جشن دخترماه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: اهم برنامه‌ها شامل سرود، تئاتر، انواع مسابقات، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، تست سلامت، کوهنوردی، بازی‌های بومی و محلی، برنامه‌های ورزشی، کتابخوانی، جشنواره غذا، آموزش انواع دست سازه ها، مراسم سخنرانی با موضوعات مرتبط با دختر و شخصیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)، مولودی خوانی، و... خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *