نماینده مجلس شورای اسلامی: نگاه رئیس‌ دستگاه قضا مترقی و بر پایه‌ی همکاری با تمام قوا است

21:40 - 25 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۲۷۱
نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد یکساله ی دستگاه قضا و ریاست حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: نگاه آقای اژه‌ای بسیار مترقی و تعاملی با مجلس شورای اسلامی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

خبرگزاری میزان_ روزپلاس نوشت: نگاهی به عملکرد یکسال اخیر قوه قضاییه نشان از حرکت رو به جلو این قوه به ریاست حجت الاسلام‌والمسلمین اژه‌ای دارد، حرکتی که همچنان با جدیت پیش می رود. 

رضایت از عملکرد رییس قوه‌قضاییه در میان مردم دیده می شود مهمترینش کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش عدالت قضایی در جامعه است و این بخاطر تغییرات بنیادین است که اژه‌ای از همان ابتدای کارش به آن اهتمام ورزیده و البته نگاه تخصصی قاضی‌القضات که از چندین دهه تجربه‌ نشات می‌گیرد.

دستور توقف به ساخت و سازهای غیر مجاز ،بازدیدهای سرزده و مراقبت از عملکرد قضات بر پرونده ها، تعامل با سایر قوا، ورود جدی به جریان مانع زدایی از مسیر تولید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ، آسان شدن شرایط زندانی ها و هماهنگی و نظارت دقیق بر ضایطین و ... از اولویت‌های رییس قوه در یک سال اخیر بوده است. 

عباس گلرو نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد یکساله ی دستگاه قضا و ریاست اژه ای گفت: ضرورت ایجاد تحول در حوزه دستگاه قضا احساس می شد، به هرحال مردم مطالبات به حق وگلایه‌هایی از نحو رسیدگی به پرونده‌ها داشتند اما با مدیریت و ریاست اقای اژه‌ای فضای قوه قضاییه به سمت و سوی خوبی هدایت شد.

در طی این مدتی که آقای اژه‌ای ریاست قوه‌قضاییه را به عهده گرفتنند شاهد تحولاتی در حوزه قضایی در سطح کلان هستیم. پاسخگویی خوب به مطالبات مردم و افرادی که با سیستم قضایی سروکار دارند، تسریع در رسیدگی به پرونده ها، حل و فصل مشکلات مردم، حضور ایشان در استان‌ها و دادگاه‌ها و دادسراها و … همه نشان از یک رویکرد درست از سوی رییس دستگاه قضاست. 

این نماینده در خصوص نحوه تعامل مجلس و قوه‌قضاییه گفت: دو نشست میان سران دو قوا و مدیران دستگاه‌های قضایی و نمایندگان مجلس داشتیم. این نشست‌ها یکبار در مجلس برگزار شد و اخیرا هم جلسه‌ای در  قوه قضاییه تشکیل شد. نشست طولانی بود که تبادل نظر خیلی سنگینی در حوزه های مختلف با تعامل قضایی و قوع مقننه انجام گرفت. نگاه آقای اژه‌ای بسیار مترقی و تعاملی با مجلس شورای اسلامی است که جای تقدیر و تشکر دارد. ایشان معاونین خود را هم برای تعامل بهتر و بیشتر در مجلس ترغیب کردند که این هم حائز اهمیت است.

اخیرا اظهار نظری در خصوص دسترسی نمایندگان استان ها به داویر قضایی، دادگستری، دادستان‌ها وزندان‌ها داشتند که این نشان از نگاه مترقی اقای اژه ای است که علی رغم تفکیک قوا ایشان قائل به این است که مجلس و قوه قضاییه می توانند با یکدیگر همکاری خوبی در مسیر صحیح برای اداره امور داشته باشند.

وی تاکید کرد: ضرورت ایجاد تحول در حوزه دستگاه قضا احساس می شد، مردم مطالبات به حق وگلایه‌هایی از نحو رسیدگی به پرونده ها داشتند اما با مدیریت و ریاست اقای اژه‌ای فضای قوه قضاییه به سمت و سوی خوبی هدایت شد.

ضمن اینکه تعامل با مجلس نیز می تواند در حوزه تقنین ، نظارت مالی و بودجه ای کمک به قوه قضاییه باشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *