رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ریل راه آهن یکی از چالش‌های منطقه ١٧/ تاکنون گزارشی از آسیب‌ اجتماعی جبران ناپذیر در زیرگذر‌ها نداشتیم/به نگرانی‌ مردم منطقه واقفیم

14:16 - 10 مرداد 1397
کد خبر: ۴۳۶۰۰۴
شهردار منطقه ١٧ شهر تهران گفت: معتادان متجاهر نیمه‌های شب و هنگام خواب در زیرگذر‌های راه آهن حضور می‌یابند، اما امکان حضور دائم را ندارند که حضورشان آسیب‌ اجتماعی جبران ناپذیری را به بار بیاورد؛ چرا که معتادین متجاهر در این تونل‌ها حضور دائمی نداشته و امکان بیتوته ندارند.

ریل راه آهن یکی از چالش‌های منطقه ١٧/ تاکنون گزارشی از آسیب‌ اجتماعی جبران ناپذیر در زیرگذر‌های راه آهن نداشتیم/به نگرانی‌ مردم منطقه واقفیمگروه جامعه - در پی ابراز نگرانی شهروندان منطقه ۱۷ تهران در خصوص حضور معتادان در زیرگذر‌های راه آهن منطقه ١٧ ، شهردار منطقه ١٧ شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه با بیان این مطلب که باید این واقعیت را بپذیریم که معتادان متجاهر در شهر تهران حضور دارند در این باره به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: این منطقه در جنوب غربی شهر تهران بوده و دو خط راه آهن تهران-تبریز و تهران-اهواز در این منطقه واقع شده است.  ١٤ تونل زیرگذر در این محدوده وجود دارد که توسط شرکت راه آهن ایجاد شده و از این تعداد؛ ٣ تونل سواره رو و ١١ تونل پیاده رو هستند که براساس مود‌های ترافیکی عابر پیاده طراحی شده اند.

امیر محسنی افزود: در نیمه‌های شب، معتادان در این مکان‌ها حضور پیدا می‌کنند و متاسفانه امکانات روشنایی تونل‌ها را از بین می‌برند. کلیه این تونل‌ها به همت شهرداری تهران تمیز و نظافت شده هستند، منتهی با چالش نور روبرو بودند که در حال حاضر در تمام موارد، با پروژکتور نور را به این تونل‌ها می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه در تونل شماره ٦ یک روش دفنی جدید به کار برده شده است، تصریح کرد: در گذشته روش‌های دفنی مختلف برای سوراخ کردن بتن و نصب پرژکتور و لامپ‌های تونلی استفاده می‌شد و متاسفانه معتادان متجاهر برای اینکه در طول شب محل امنی داشته باشند و بتوانند آنجا بیتوته کنند اقدام به تخریب و جمع آوری بعضی از روشن کننده‌ها کرده و آن ها را به فروش می‌رساندند.

شهردار منطقه ١٧ شهر تهران ادامه داد: شهرداری منطقه در حال حاضر المک‌های نوری را در طرفین همه تونل‌ها نصب کرده و از هر دو طرف پروژکتور‌هایی دارد که به سمت داخل تونل بازتاب نور دارد و در تونل شماره ٦ نیز یک روش دفنی جدید با استفاده از دلر بتن کوب به کار گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه ریل راه آهن یکی از چالش‌ها و تهدید‌های منطقه ١٧ شهر تهران است، تصریح کرد: مسئولین راه آهن از شمال منطقه ریل راه آهن تهران-تبریز را به زیر زمین بردند و فضای تفرجگاهی در حدود ١٠ هکتار فضا برای مردم مهیا شد که به عنوان پیاده راه از آن استفاده می‌شود. در جنوب منطقه نیز ریل راه آهن تهران-اهواز وجود دارد و با توجه به مذاکراتی که با مسئولین انجام دادیم در راستای احیا و بازسازی فضا‌های جداره‌های ریل در حال انجام اقدامات خوبی هستیم، اما در حال حاضر زیرگذر‌ها، رنگ آمیزی و نظافت شده اند و دارای نورپردازی خارج از دسترس معتادان متجاهر هستند.

وی یادآور شد: معتادان متجاهر نیمه‌های شب و هنگام خواب در این تونل‌ها حضور می‌یابند، اما امکان حضور دائم را ندارند که حضورشان بتواند آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری را به بار بیاورد چرا که معتادان متجاهر در این تونل‌ها حضور دائمی نداشته و امکان بیتوته ندارند.

شهردار منطقه ١٧ شهر تهران اظهار داشت: باید این واقعیت اجتماعی را بپذیریم که معتادان متجاهر در شهر تهران حضور دارند. از ابتدا ساماندهی زیرگذر‌ها جزو هدف‌گذاری‌های ما بوده و همچنان خواهد بود. این زیرگذر‌ها احیا شده اند اما هنوز این کار ادامه دارد و در حال نصب و آماده سازی نرده‌های حفاظی هستیم.

محسنی در خصوص بازدید‌های مداوم شهرداری از زیرگذر‌های منطقه، گفت: اکیپ انضباط شهری روز‌ها به طور مداوم به  تونل‌ها سرکشی می‌کند و علاوه بر آن شهرداری شب، به طور مجزا و شبانه بازدید‌های مداومی را انجام می‌دهد.

وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون در کلانتری، دادگاه و مراکز رسمی گزارشی از آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیر در این زیرگذر‌ها توسط معتادین متجاهر ثبت نشده است. با این حال به نگرانی‌های مردم منطقه در این خصوص واقف هستیم و در حال بهسازی شرایط، مطلوب‌تر از گذشته هستیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *