برای تامین آب شهر‌های استان ایلام با مشکل عدیده‌ای روبرو نیستیم

11:29 - 20 تير 1397
کد خبر: ۴۳۵۳۶۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: در تامین آب شهرهای استان ایلام با مشکل عدیده ای روبرو نیستیم. قبلا ۱۲۵ روستا و هم اکنون در ۵۶ روستا، آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد.
برای تامین آب شهر‌های استان ایلام با مشکل عدیده‌ای روبرو نیستیماحمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به تاثیر تغییر ساعات اداری و انجام خاموشی‌ها در صرفه‌جویی برق در استان ایلام بیان داشت: بر اساس گزارشی که شرکت توزیع برق ارائه کرده، انجام خاموشی‌ها و تغییر ساعات اداری در کاهش مصرف برق تاثیرگذار بوده است.
 
وی ادامه داد: در مکان‌های حساس مانند بیمارستان‌‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب نیز ژنراتور تهیه شده است تا توزیع برق در این مراکز به گونه‌ای باشد تا مشکلی پیش نیاید.
 
کرمی درباره وضعیت تامین آب در استان ایلام بیان داشت: در تامین آب شهرهای استان ایلام با مشکل عدیده ای روبرو نیستیم. قبلا ۱۲۵ روستا و هم اکنون در ۵۶ روستا، آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد. البته ممکن است در برخی مناطق شکستگی یا موارد اینچنینی پیش بیاید که به صورت موقت با مشکل افت یا قطع فشار آب، روبرو شویم.

معاون عمرانی استانداری ایلام  با بیان اینکه آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به الگو‌های مصرف آب و برق است، افزود: نیاز به کار فرهنگی در این بخش به وضوخ به چشم می خورد زیرا برخی منابع تامین انرژی تجدید پذیر نیستند. سرانه مصرف آب در کشور بالاتر از میانگین جهانی است.

کرمی اضافه کرد: باید با آموزش و برنامه‌های مختلف از رسانه ملی و فضای مجازی، مصرف بهینه را به مردم آموزش دهیم. متناسب با نیاز باید مصرف بهینه داشت نه اینکه کم مصرف شود. نگاه‌ها  در مصرف آب باید عوض شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *