افتتاح ۵۰ پروژه بیمه‌ای و درمانی در ۲۲ استان با هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی/حذف دفترچه درمانی بیمه در هشت استان

14:32 - 19 تير 1397
کد خبر: ۴۳۵۱۳۴
نوربخش از افتتاح ۵۰ پروژه بیمه‌ای و درمانی در ۲۲ استان با هزینه ۲۵۰ میلیارد تومان در هفته جاری خبر داد.

افتتاح: ۵۰ پروژه بیمه‌ای و درمانی در ۲۲ استان با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه.پبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،  سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: ۱۹ تیر تا ۲۵ تیر به مناسبت تاسیس این سازمان،  هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است. امیدواریم در سال آینده علاوه بر ایفای تحققات وعده‌ها، سازمان بتواند نقش مهمی در معیشت داشته باشد. ریسک‌های اقتصادی وقتی افزایش پیدا می‌کند تعهدات ما هم افزون‌تر می‌شود. سازمان وظیفه مهمی در این برهه از زمان دارد. فشار‌های اقتصادی تاثیر زیادی دارد، اما با برنامه ریزی‌های انجام شده توانستیم  از ۴ ماه پیش وظایف و فعالیت‌مان را بهتر از گذشته انجام دهیم.


وی از افتتاح ۵۰ پروژه بیمه‌ای و درمانی در ۲۲ استان افتتاح با ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه در هفته جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر در ۸ استان حذف دفترچه اجرایی می‌شود و دیگر نیازی به دفترچه بیمه برای مراجعه بیماران در مراکز ملکی سازمان نیست و در یک پروسه دو ماهه قرار است کل کشور را پوشش دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان اظهار کرد: ۷۰ هزار کارفرما برای بخشودگی جرایمشان به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده‌اند. در این طرح کارفرمایان علاوه بر بخشودگی صد درصد جرایم می‌توانند اصل بدهی را در دوازده قسط پرداخت کنند.


وی در رابطه با طرح‌های تشویقی کارفرمایان، افزود: یکی از طرح‌هایی که سبب تشویق کارفرما در زمینه کارورزی و اشتغال می‌شود استخدام کارگرانی است که در سامانه فنی و حرفه‌ای از قبل ثبت‌نام کرده‌اند. در این طرح کارفرما با استخدام این کارگران تا ۶ ماه ازپرداخت حق بیمه معاف است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه بیان کرد: افرادی نیز که دارای مدرک تحصیلی از دانشگاه و بیکار هستند اگر توسط کارفرما به اشتغال درآیند کارفرما تا دو سال از پرداخت حق بیمه معاف است.


در این نشست سیدتقی نوربخش با اشاره به پرداخت وام ۴ میلیونی به مستمری‌بگیران گفت: مستمری بگیران از مرداد ماه می‌توانند این وام را از طریق بانک رفاه دریافت کنند.


وی اولویت پرداخت این افراد را عدم دریافت وام در گذشته دانست.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بدهی ۴۶۰ میلیارد تومانی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی؛ در پاسخ به پرداخت معوقات در سال جدید، بیان کرد: از ۲۰ اردیبهشت طرح پرداخت معوقات در هیئت وزیران ابلاغ شده که در خرداد و تیر مستمری همراه با معوقات پرداخت خواهد شد.


وی با بیان اینکه ۲۲ هزار خبرنگار و هنرمند تحت بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: سازمان تامین اجتماعی از افزایش سهم خبرنگاران و هنرمندان و پیوستن آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی استقبال خواهد کرد.


سیدتقی نوربخش بیمه رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری را اجباری دانست و گفت: از سال ۸۹ که میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان تاکسیرانی قراردادی مبتنی بر پرداخت بیمه بسته شده است غیر از دو سال اول هیچگونه بیمه‌ای از سوی سازمان تاکسیرانی پرداخت نشده است و تمام یک میلیون نفر راننده درون‌شهری و برون‌شهری بدون قطع شدن بیمه‌شان از سوی ما در حال دریافت خدمات اجتماعی هستند.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اتباع خارجی داخل ایران و اتباع ایران خارج از ایران را که تحت بیمه خدمات اجتماعی هستند ۳۶ هزارنفر اعلام کرد و گفت: بیمه این افراد ضروری است و با اطلاع‌رسانی صحیح می‌توانند بیشتر تحت پوشش قرار بگیرند. زیرا با گران شدن ارز تنها با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان این افراد می‌توانند مشمول بیمه شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *