اختصاص ۷۲ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه مشاغل روستایی در استان تهران/ بیشترین افراد تحت حمایت، زنان هستند

6:00 - 20 تير 1397
کد خبر: ۴۳۵۱۰۱
سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران گفت: امسال ۷۲ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه مشاغل روستایی در استان تهران توسط کمیته امداد اختصاص داده شده است.

اختصاص ۷۲ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه مشاغل روستایی در استان تهران/ بیشترین افراد تحت حمایت، زنان هستندسرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه از اختصاص  ۷۲ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه مشاغل روستایی در استان تهران خبر داد و گفت: به جهت عدم مهاجرت افراد به شهر تهران ۷۲ میلیارد تومان برای توسعه مشاغل روستایی اختصاص داده شده و این اعتبار برای روستا‌هایی از استان تهران است که کمتر از ده هزار نفر جمعیت دارند.


حسین فتح آبادی با اشاره به الزام وجود مشاغلی چون کشاورزی و دامپروری در روستا‌های استان تهران، بیان کرد: افرادی که برای توسعه مشاغل روستایی به کمیته امداد استان تهران مراجعه دارند به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تسهیلات دریافت می‌کنند و بازپرداخت آن ۹ ساله و با سود ۶ درصد خواهد بود.


وی با اشاره به اولویت پرداخت وام و تسهیلات به مشاغل روستایی، بیان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به افراد ساکن روستا، بیکار، فاقد درآمد مناسب و سرپرست خانوار است.


سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران در رابطه با ایجاد تسهیلات برای کارفرمایان و کارآفرینان، توضیح داد: افرادی که دارای زمینه کاری مناسب هستند یا طرح‌شان در حال اجراست و نیاز به جذب نیرو دارند؛ می‌توانند تا سقف ۲۵ میلیون تومان از کمیته امداد وام دریافت کنند. همچنین در صورت استفاده از نیرو‌های کمیته امداد، حق بیمه کارفرما که ۲۳ درصد است تا دوسال به عهده کمیته امداد خواهد بود.


فتح آبادی عمده افراد تحت حمایت در استان تهران را زنان دانست و گفت: بیشترین افراد تحت حمایت کمیته امداد در استان تهران زنان هستند و تنها ۲۰ درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند. زنانی که سرپرست خانوار محسوب می‌شوند می‌توانند برای هر فرد از اعضای خانواده که مشتاق و نیازمند به آموزش مهارت خاصی باشد تا سقف ۲ میلیون تومان از کمیته کمک دریافت کنند.


سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران یا اشاره به تسهیلات صندوق قرض الحسنه امداد و ولایت، افزود: این صندوق تنها مخصوص مددجویان زیر نظر کمیته امداد است که ۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای استان تهران در نظر گرفته شده است و  برای کارآفرینان و همچنین افراد جویای شغل تسهیلات ۵ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان و پرداخت طی بازه زمانی ۸۴ ماهه تسهیلات اختصاص خواهد یافت.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *